|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / ZMGH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
ZMGH
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy managementu v hudbě
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámit posluchače se základními marketingovými pojmy a jasně vymezit specifika marketingu kulturních institucí.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtový test.
Seminární práce
|
Obsah
|
Základní předpoklady dobrého manažera.
Příprava prezentace, myšlenková mapa (mind mapping), kritérium cíle
Silné a slabé stránky osobnosti. Jak využít silné stránky.
Úvod do produkční činnosti, sestavování základního rozpočtu.
Kritérium cíle a umění naslouchat, anglické pravidlo aktivního naslouchání LISTEN,
Kultura z hlediska hudebního managementu, rozdíl mezi managementem a kulturní praxí,
Společenská etiketa, její prohřešky, kategorie významnosti ve společnosti.
Relevantní formy vhodné podnikání v kultuře neziskové a komerční organizace, umělec jako povolání.
Formy podnikatelské činnosti občanské sdružení, příspěvková organizace, nadace a nadační fondy, obecně prospěšná společnost, dopad nové legislativy.
Úvod do daňové legislativy; s.r.o., p.o., FO, OSVČ.
Úvod do marketingu.
Verbální a neverbální (nonverbální) komunikace.
Cizojazyčná komunikace, dovednost komunikace, vlastní prezentace, prezentace vlastních aktivit.
Marketing 5 P organizace akce z pohledu produkce, promotéra, organizátora, 5 C akce z pohledu diváka, recipienta.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Moodle se všemi materiály a podstatnými informacemi.
https://phix.zcu.cz/moodle/course/index.php?categoryid=975
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. et Mgr. Romana Feiferlíková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
JUDr. Soňa Bařtipánová, LL.A. (100%),
Mgr. et Mgr. Romana Feiferlíková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
JUDr. Soňa Bařtipánová, LL.A. (100%),
Mgr. et Mgr. Romana Feiferlíková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Arnold, Frank. Management ? Učíme se od těch nejlepších. Wolters Kluwer, 2012.
-
Základní:
SMOLÍKOVÁ, Marta. Management v kultuře.. Praha, 2008.
-
Základní:
Vojík, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění. ASPI, Praha, 2008.
-
Základní:
Hagoort, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. DISk, 2009.
-
Doporučená:
ŠKARABELOVÁ, Simona a Jarmila NESHYBOVÁ. Ekonomika kultury a masmédií..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
13
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Student se orientuje v úředních dokumentech.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Číst, psát, počítat.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vysvětlit používanou oborovou terminologii. |
Aplikovat terminologii v daném oboru. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Užít v organizaci kulturního projektu získané vědomosti. |
Napsat poučenu žádost o finanční dotaci dle požadavků. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|