|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / EDHB2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
EDHB2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ekonomické dějiny 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit studentům v návaznosti na kurs Ekonomické dějiny 1. přehled a hodnocení působení základních problémů ekonomického vývoje hlavních oblastí a zemí od roku 1914 do současnosti.
|
Požadavky na studenta
|
písemný test
|
Obsah
|
Vybrané tematické okruhy:
Vliv ekonomických teorií na praktický hospodářský vývoj. - Otázka zásahů státu do ekonomiky, resp. vývoje ekonomik totalitních států. - Působnost ekonomických faktorů na mezinárodní situaci a vztahy mezi státy. - Světová ekonomická krize třicátých let. - Poválečné ekonomické dějiny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Cameron, Rondo E. Stručné ekonomické dějiny světa : od doby kamenné do současnosti. 1. vyd. Praha : Victoria Publ., 1996. ISBN 80-85865-21-1.
-
Rozšiřující:
Moravcová, Dagmar; Bělina, Pavel. Kapitoly z dějin mezinárodních vztahů 1914-1941. 2., přepracované a rozšířené vyd. Praha : Institut pro středoevropskou kulturu a politiku, 1998. ISBN 80-86130-04-5.
-
Rozšiřující:
Kubů, E.-Pátek, J. Mýtus a realita hospodářské vyspělosti Československa mezi světovými válkami. Praha, 2000.
-
Rozšiřující:
Nálevka, V. Světová politika ve 20. století. (I.). 1. vyd. Praha, 2000. ISBN 80-902261-4-0.
-
Rozšiřující:
Mathias, P. - Postan, M. (eds.). The Cambridge Economic History of Europe. Cambridge.
-
Rozšiřující:
Mathias, P. - Postan, M. (eds.). The Cambridge Economic History of modern Britain. Cambridge, 2004.
-
Rozšiřující:
Třetí říše a rozklad Malé dohody : hospodářství a diplomacie v Podunají v letech 1936-1939. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-700-3.
-
Doporučená:
Průcha, Václav. Hospodářské a sociální dějiny Československa 1918-1992. 1. díl, Období 1918-1945. Brno : Doplněk, 2004. ISBN 80-7239-147-X.
-
Doporučená:
Průcha, Václav. Hospodářské a sociální dějiny Československa 1918-1992. 2. díl, Období 1945-1992. Brno : Doplněk, 2009. ISBN 978-80-7239-228-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
22
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v základní problematice hospodářského vývoje nejvýznamnějších zemí do roku 1914 |
znát základní terminologii ekonomie a hospodářských dějin |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět vědecky strukturované přednášce |
číst a porozumět odbornému textu v českém a anglickém jazyce |
používat adekvátní odborné termíny v českém a anglickém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
umí rozlišit základní etapy ekonomického vývoje dějin nejvýznamnějších zemí od roku 1914 do současnosti |
zná nejdůležitější faktory, které ovlivňovaly ekonomickou výkonnost nejvýznamnějších od roku 1914 do současnosti |
zná příčiny a důsledky ekonomických krizí v průběhu 20. století |
orientuje se v hlavních trendech ekonomického vývoje nejvýznamnějších zemí od roku 1914 do současnosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
dokáže kriticky reflektovat literaturu k hospodářským dějinám 20. století |
je schopen analyzovat vliv hospodářských a ekonomických zájmů evropských států na reálná politická rozhodnutí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|