|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / PRHB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
PRHB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
6 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení praktických dovedností, zkušeností a práce při odborném zpracování a využívání historických pramenů a dalších informačních zdrojů ve vybraných paměťových institucích Plzeňského kraje: Muzeum Českého lesa v Tachově, Muzeum Šumavy Sušice, Vlastivědné muzeum Dr. Hostaše Klatovy, Západočeské muzeum v Plzni, Archiv města Plzně, Státní oblastní archiv v Plzni, Státní oblastní archiv - pracoviště Klášter, státní okresní archivy (Domažlice, Klatovy, Rokycany).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast, plnění zadaných úkolů, vypracování krátké seminární práce.
Dvoutýdenní působení na jedné ze spolupracujících paměťových institucí Plzeňského kraje v časovém harmonogramu standardní pracovní doby (8,5 hodiny).
|
Obsah
|
Studentům bude primárně svěřeno zpracování vybraného pramenného materiálu odpovídajícího jejich dovednostem. V závislosti na zvolené instituci půjde o odborný popis (u archiválií formou postižení základního obsahu, u fotografií formou doplňování metadat, u trojrozměrných sbírkových předmětů formou rámcové charakteristiky) a jejich následnou evidenci (digitalizace, katalogizace, zapisování do standardních a elektronických databází). Vítaná bude kooperace na dalších standardních aktivitách paměťových institucí (výpomoc při přípravě výstavy, terénní výzkum). Konkrétní náplň praxe se bude přizpůsobovat aktuálním výzkumným potřebám zvolené instituce, rámcově bude možné vyjít vstříc rovněž individuálnímu zájmu studenta.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
60
|
Projekt individuální [40]
|
18
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základní klasifikaci písemných pramenů k dějinám 19. a 20. století |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat výpočetní techniku a základní kancelářské programy (MS Office) |
využívat elektronické informační zdroje |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat informační zdroje v paměťových institucích potřebných pro odbornou práci |
popsat chod a vnitřní fungování paměťových institucí, jejich poslání, zaměření a odbornou náplň |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
odborně analyzovat předměty archivní a muzejní povahy |
vytvářet databáze evidence sbírkových předmětů |
kriticky analyzovat získané teoretické znalosti a aplikovat je pro potřeby samostatné odborné práce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Studenti získají praktické zkušenosti a dovednosti spojené s pramenným materiálem uloženým v domácích paměťových institucích (písemné prameny vydané i nevydané, hmotné předměty, ikonografický materiál apod.). |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Písemné hodnocení odborného pracovníka vybrané paměťové instituce. |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
|
|
|
|