|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / OOP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
OOP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Objektově orientované programování
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Pochopení principu a praktické zkušenosti z objektově orientovaného programování, objektově orientované analýzy a designu.
|
Požadavky na studenta
|
Student musí získat minimální počty bodů ze sady vypracovaných příkladů a z UML diagramu. Je vyžadována soustavná práce v semestru.
Termín získání zápočtu je uveden na Courseware.
Z důvodu průběžné aktualizace předmětu je pro získání zápočtu při opakovaném zapsání předmětu (viz SZŘ čl. 24 odst. 3) nutné souhlasné vyjádření garanta předmětu.
|
Obsah
|
1. Třídy a objekty v interaktivním režimu BlueJ, způsoby zasílání zpráv
2. Třída a její části, konstruktory, atributy, metody; rozhraní versus implementace; kontrakt
3. Návrhové vzory Knihovní třída, Statická tovární metoda, Jedináček, Přepravka, Výčtový typ
4. Rozhraní konstrukce a implementace, třída implementující více rozhraní
5. Datové typy, balíky, JAR soubory, hlavní třída a metoda main()
6. Dědičnost typů (implementace rozhraní) a skládání jako náhrada dědičnosti
7. Dědičnost implementace a spolupráce s nadtřídou; konečná třída, abstraktní třída
8. Knihovna kolekcí - Collection, Arrays, typová anonymita versus genericita
9. Knihovna kolekcí seznamy, množiny, mapy; návrhový vzor Iterátor
10. Polymorfismus, handlery, vnitřní a vnořené třídy
11. UML: diagram případů užití, diagram tříd - vztahy asociace, kompozice, agregace
12. Lambda výrazy, anotace
13. Pokročilé návrhové vzory: Stavitel, Abstraktní továrna, Kompozit, Dekorátor, Most, Příkaz
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pecinovský, Rudolf. OOP ? Naučte se myslet a programovat objektově. Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2126-9.
-
Základní:
Eckel, Bruce. Thinking in Java. 4th ed. Upper saddle River : Prentice Hall, 2006. ISBN 0-13-187248-6.
-
Základní:
Záznamy z přednášek -- dostupné elektronicky
(Herout, Pavel)
-
Doporučená:
Herout, Pavel. Java : bohatství knihoven. 1. vyd. České Budějovice : Kopp, 2003. ISBN 80-7232-209-5.
-
Doporučená:
Pecinovský, Rudolf. Myslíme objektově v jazyku Java, 2. vydání. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2653-3.
-
Doporučená:
Thinking in Patterns
(Bruce, Eckel)
-
Doporučená:
Herout, Pavel. Učebnice jazyka Java. České Budějovice : Kopp, 2000. ISBN 80-7232-115-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozlišovat vhodnost použití celých a reálných čísel jako proměnných |
vysvětlit pojmy proměnná, cyklus, podmínka |
vysvětlit pojmy podprogram, funkce, procedura |
rozlišovat pojmy editor, překladač, sestavovací program |
rozlišovat zdrojový kód, přeložený kód, spustitelný program |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat rutinně nějaký editor |
běžné práce s personálním počítačem, tj. umístění souborů na přesně definované místo a spuštění libovolného programu |
vyhledávat základní informace ve zdrojích na Internetu |
napsat jednoduchý program v libovolném programovacím jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit pokročilé objektově orientovaného programování |
znát netriviální objektové vlastnosti jazyka Java |
vysvětlit principy vytváření dobrých objektových návrhů programů |
orientace v základních návrhových vzorech |
orientace v principech a některých diagramech jazyka UML |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhnout a odladit program sestávající z více tříd |
používat jednotkové testování |
vytvořit detailní UML diagram tříd jako dokumentaci ke svému programu |
programovat proti rozhraní |
používat dynamické kontejnery v jazyce Java |
používat IDE Eclipse nebo NetBeans |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
|
|
|
|