|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / OSN-E
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
OSN-E
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Oborový seminář informatiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubit u studentů navazujícího stupně studia znalosti fundamentálních poznatků i aktuálních výsledků výzkumu a vývoje v konkrétní oblasti informatiky (např. související s tématem diplomové práce) na základě studia publikovaných výsledků výzkumu, a seznámit studenty s postupy a nástroji metodického (vědeckého a inženýrského) přístupu při řešení pokročilých problémů. Seminář podpoří schopnost studentů samostatně systematicky analyzovat a vyhodnocovat trendy vývoje oblasti, s významem pro jejich budoucí kariéru profesní či výzkumnou. Předmět je veden v anglickém jazyce.
|
Požadavky na studenta
|
Student vypracuje rešerši aktuálního stavu poznání v dané oblasti informatiky a/nebo srovnání přístupů k řešení daného odborného problému, ve formě odborného článku se odpovídající strukturou a formátem vč. seznamu zdrojů, na základě vlastního průzkumu světové odborné literatury z akademických zdrojů (monografie, odborné časopisy, sborníky recenzovaných konferencí, apod.) příp. šedé literatury. Hlavní výsledky jsou prezentovány a společně diskutovány v rámci semináře a odpovídající výzkumné skupiny. Předmět je veden v angličtině.
Téma, které student bude zpracovávat, musí být odsouhlaseno garantem předmětu.
K absolvování předmětu je nutná aktivní účast na diskusích v rámci seminářů, vypracování materiálů (rešerše, odborný článek) v dostatečné kvalitě v daných termínech, a úspěšná závěrečná prezentace. Mezní termín získání zápočtu je konec zkouškového období příslušného semestru.
Úmluva na termíny konání seminářů proběhne první týden semestru.
|
Obsah
|
Seminář je organizován formou úvodních přednášek s diskusí, samostatné rešeršní práce studentů a závěrečných prezentací s diskusí.
Harmonogram je upřesněn garantující katedrou na začátku semestru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bailey, Stephen. Academic writing : a handbook for international students. 2nd ed. London : Routledge, 2006. ISBN 0-415-38420-6.
-
Základní:
Booth, Wayne C.; Colomb, Gregory G. The craft of research. 2nd ed. Chicago : University of Chicago Press, 2003. ISBN 0-226-06568-5.
-
Rozšiřující:
Meško, Dušan; Katuščák, Dušan; Findra, Ján. Akademická příručka. Martin : Osveta, 2006. ISBN 80-8063-219-7.
-
Doporučená:
Dle doporučení garanta předmětu./ As recommended by the course leader..
-
Doporučená:
Matthews, Janice R.; Matthews, Robert W. Successful Scientific Writing : a step-by-step guide for the biological and medical sciences. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-69927-3.
-
Doporučená:
Široký, Jan. Tvoříme a publikujeme odborné texty. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3510-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
16
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
64
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat znalosti a dovednosti na úrovni absolventa Bc programu Informatika a výpočetní technika FAV nebo obdobného |
vysvětlit podstatné teoretické koncepty a metody v příslušné oblasti práce
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
použít odpovídající poznatky a nástroje informatiky při řešení složitého problému |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
teoretických poznatků souvisejících s oblastí konkrétního řešeného problému na hlubší úrovni |
vědeckého a inženýrského přístupu k řešení problémů |
aktuálního stavu poznání v konkrétní oblasti informatiky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyhledání odborných článků v oborových databázích, zpracování přehledové rešerše |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kolokvium, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kolokvium, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|