|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / VTZL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
VTZL
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Výpočetní technika a informatika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVD/POPR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty orientovat se v základních pojmech z oblasti informačních technologií a zpracování dat. Ukázat studentům současné trendy ve vývoji informačních systémů pro zdravotnictví a motivovat je pro praktické využívání aplikací kancelářského balíku.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné splnění dvou zápočtových testů (textový a tabulkový procesor), vytvoření a přednesení prezentace na zadané téma.
Mezní termín pro zápočet: poslední červnový den.
Z důvodu průběžné aktualizace předmětu je pro získání zápočtu při opakovaném zapsání předmětu (viz SZŘ čl. 24 odst. 3) nutné souhlasné vyjádření garanta předmětu.
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
1.-2. Orientace a komunikace v univerzitní počítačové síti - WEBNET, UIS.
3.-4. Práce se soubory a adresáři, zdroje dat na Internetu.
5.-6. Textový procesor - formátování textu, styly, generování obsahu, odkazy na literaturu.
7.-8. Textový procesor - vkládání tabulek, obrázků a matematických výrazů.
9.-10. Tabulkový procesor - orientace v prostředí, základní pojmy, adresování.
11. Tabulkový procesor - jednoduché operace s tabulkou, standardní funkce, dynamické vzorce.
12. Tabulkový procesor - tvorba grafů.
13. Tabulkový procesor - řazení a filtry.
14. Tvorba prezentací - zásady, vkládání tabulek a grafických objektů.
15. Spolupráce aplikací kancelářského balíku.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici všechny podstatné informace a materiály v elektronické podobě prostřednictvím webové stránky.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Král, M. Excel 2013 - snadno a rychle. Praha, Grada, 2013. ISBN 978-80-274-4726-2.
-
Základní:
Pecinovský, J. Microsoft Office 2013 - Podrobná uživatelská příručka. Computer Press, 2013. ISBN 978-50-251-4102-1.
-
Základní:
Král, M. PowerPoint 2013 - snadno a rychle. Praha, Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4728-6.
-
Základní:
Král, M. Word 2013 - snadno a rychle. Praha, Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4727-9.
-
Doporučená:
Laurenčík, Marek. Jak na dokonalou prezentaci v PowerPointu. První vydání. 2013. ISBN 978-80-247-4377-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
18
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v grafickém uživatelském rozhraní počítače
|
orientovat se v operačním systému Microsoft Windows na základní uživatelské úrovni
|
orientovat se na síti Internet
|
rozumět pojmům z oblasti elektronické komunikace
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat počítač na základní uživatelské úrovni
|
pracovat v operačním systému Microsoft Windows na základní uživatelské úrovni
|
vyhledávat informace na síti Internet
|
vytvářet emailové zprávy včetně přílohy
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišovat pojmy data, soubory, adresáře
|
orientovat se v univerzitní počítačové síti
|
orientovat se v prostředí textového procesoru
|
rozumět způsobu zpracování dat v tabulkovém procesoru
|
orientovat se v software pro tvorbu prezentací
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
uložit soubor na vnější paměť počítače nebo vložit do jiné aplikace
|
vyhledávat a zpracovávat údaje z elektronických informačních zdrojů
|
vytvořit rozsáhlejší komplexní textový dokument s využitím stylů pro formátování textu
|
doplnit titulky ke vloženým objektům a vytvářet jejich seznamy včetně práce s bibliografickými záznamy ve Správci referencí
|
vytvořit 2D a 3D tabulku v tabulkovém procesoru obsahující základní funkce nebo jednoduché vzorce a data vizualizovat formou vhodného grafu
|
vytvořit a odprezentovat odbornou prezentaci před publikem
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|