|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / ZPOSE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
ZPOSE
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Zpracování polygonálních sítí
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KIV/ZPOS
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KIV/IDT a KMA/LAA a KMA/MA2
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KIV/GAM
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Zpracování polygonálních sítí poskytuje úvod do problematiky nejčastěji používané reprezentace diskrétních trojrozměrných modelů v počítačové grafice - polygonální sítě. Studenti se seznámí s efektivními datovými strukturami, se základními pojmy, algoritmy a obvyklými operacemi pro polygonální sítě.
|
Požadavky na studenta
|
Od studentů se očekává aktivní účast na přednáškách a cvičeních. V rámci cvičení budou studenti implementovat klíčové části algoritmů probíraných na přednášce ve zjednodušeném vývojovém prostředí. V semestrální práci pak každý student vytvoří implementaci některé pokročilé techniky probírané na přednáškách dle vlastní volby.
Z důvodu průběžné aktualizace předmětu je pro získání zápočtu při opakovaném zapsání předmětu (viz SZŘ čl. 24 odst. 3) nutné souhlasné vyjádření garanta předmětu.
|
Obsah
|
1. Datové struktury pro polygonální a trojúhelníkové sítě
2. Pojem manifold, postupy opravování polygonálních sítí, zalepování děr
3. Pojmy diferenciální geometrie na polygonální síti ? tečna, normála, křivost
4. Laplaceův operátor na polygonální síti ? význam, varianty (kombinatorická, kotangentová, mean value)
5. Algoritmy vyhlazování
6. Algoritmy zahušťování sítě (mesh subdivision)
7. Algoritmy zjednodušování sítě
8. Parametrizace sítí
9. Remeshing
10. Spojitá editace polygonálních modelů
11. Animace (skinning)
12. Komprese polygonáních a trojúhelníkových sítí
13. Porovnávání trojúhelníkových sítí (matematické metody, perceptuální metody)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Pro předmět existuje systém opor v LMS Courseware se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
42
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
48
|
Celkem
|
155
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
provádět základní matematická odvození a řešit úlohy lineární algebry a matematické analýzy |
prokázat základní znalosti matematické analýzy |
orientovat se v základních pojmech počítačové grafiky |
programovat aplikace v imperativním programovacím jazyce |
řešit jednoduché geometrické úlohy v rovině a prostoru |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
použít integrované vývojové prostředí typu MS Visual Studio nebo Eclipse |
ladit složitější programy |
orientovat se ve větších programových celcích a doplňovat do nich funkcionalitu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v základních pojmech diskrétní diferenciální geometrie, jakými jsou normála, tečný prostor a křivosti |
navrhovat algoritmy zpracovávající trojúhelníkové a polygonální sítě, zejména provádějící jejich vyhlazování, zjemňování, zjednodušování a parametrizaci |
navrhovat datové struktury umožňující reprezentaci a zpracování trojúhelníkových a polygonálních sítí v počítači s ohledem na konkrétní aplikace a efektivitu |
rozumět pojmosloví sousednostních dotazů (incidence queries) |
zvolit vhodnou diskretizaci Laplace-Beltramiho operátoru v kontextu různých úloh zpracování trojúhelníkových a polygonálních sítí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
implementovat algoritmy zpracování polygonálních sítí |
implementovat datové struktury umožňující efektivní zodpovídání sousednostních dotazů |
využít vlastností diskrétního Laplace-Beltrami operátoru pro zpracování trojúhelníkových sítí (vyhlazení, parametrizace, editace apod.) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Přednáška s demonstrací, |
|
|
|
|