|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKE / EWDA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKE
/
EWDA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Energy Utilisation & Waste Disposal
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KKE/RESA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače se současně platnou odpadovou strategii s důrazem na waste-to-energy technologie. Kromě energetického využívání odpadu ve spalovanách, bioplynových stanicích a kogeneračních jednotkách je tématem také problematika legislativní, problematika předcházení a minimalizace odpadu, recyklace a nízkoodpadové technologie. Specifickými tématy jsou pak problematika radioaktivního odpadu a problematika využití odpadního tepla.
|
Požadavky na studenta
|
absolvování testu
vypracování seminární práce
|
Obsah
|
Přednášky:
1. Odpadová strategie a legislativa.
2. Přehled odpadů dle lidské činnosti.
3. Zamezení vzniku a minimalizace odpadu.
4. Recyklace.
5. Biologicky rozložitelný odpad a kompostování.
6. Biologicky rozložitelný odpad a anaerobní digesce pro energetické využití.
7. Tepelné zpracování odpadu pro energetické využití.
8. Skládkování.
9. Radioaktivní odpad.
10. Využivání odpadního tepla.
Semináře:
1. Skutečný termín implementace evropské odpadové strategie.
2. Problémy recyklace komunálního odpadu.
3. Provoz čistící stanice odpadních vod a přilehlé bioplynové stanice.
4. Provoz spalovny komunálního odpadu a její společenská akceptovatelnost
5. Problematika trvalého hlubinného úložiště jaderného odpadu.
6. Problematika odpadního tepla a potenciál jeho využívání.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bayliss, C. R.; Langley, K. F. Nuclear decommisioning, waste management, and environmental site remediation. Boston : Butterworth-Heinemann, 2003. ISBN 0-7506-7744-9.
-
Základní:
Hogland, William; Grover, Velma I.; Grover, Vaneeta Kaur. Recovering energy from waste : various aspects ; Eds. Velma I. Grover, Vaneeta Kaur Grover, William Hogland. Enfield : Science Publishers, 2002. ISBN 1-57808-200-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
18
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
5
|
Kontaktní výuka
|
45
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v základních principech energetických přeměn |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat se základními termodynamickými výpočty |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
obecné odpadové strategie a její základní legislativy |
jednotlivých technologií pro zpracování, využití a likvidaci odpadu včetně jejich priorit |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
implementovat environmentální manažerský systém |
analyzovat reálné provozy energetického využívání odpadu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|