|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKE / PDJE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKE
/
PDJE
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Provozní diagnostika na jaderných el.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Provozní diagnostika na jaderných elektrárnách
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi o problematice provozní diagnostiky na jaderné elektrárně a řešení konkrétních diagnostických problémů. Představení základních principů technické diagnostiky, seznámení se základními pojmy a specifickými stránkami aplikace v prostředí jaderné elektrárny Vysvětlení metod vyhodnocení diagnostických signálů včetně potřebných teoretických základů Seznámení s řešením konkrétních diagnostických problémů na jaderné elektrárně a zařízeními pro tento účel používanými Seznámení s degradačními mechanismy a problematikou únavy, stárnutí a určování zbytkové životnosti zařízení, vysvětlení významu provozních kontrol na blocích jaderné elektrárny a seznámení s jejich postupem Informace o diagnostických systémech instalovaných na jaderných elektrárnách v České republice i v zahraničí, přehled dodavatelů diagnostických systémů a výzkumných pracovišť
|
Požadavky na studenta
|
Pro získání zápočtu je podmínkou účast na cvičeních minimálně 75% a úspěšné napsání zápočtového testu Konečné hodnocení: kombinovaná zkouška písemná a ústní
|
Obsah
|
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi o problematice provozní diagnostiky na jaderné elektrárně a řešení konkrétních diagnostických problémů. Představení základních principů technické diagnostiky, seznámení se základními pojmy a specifickými stránkami aplikace v prostředí jaderné elektrárny. Vysvětlení metod vyhodnocení diagnostických signálů včetně potřebných teoretických základů. Seznámení s řešením konkrétních diagnostických problémů na jaderné elektrárně a zařízeními pro tento účel používanými. Seznámení s degradačními mechanismy a problematikou únavy, stárnutí a určování zbytkové životnosti zařízení, vysvětlení významu provozních kontrol na blocích jaderné elektrárny a seznámení s jejich postupem. Informace o diagnostických systémech instalovaných na jaderných elektrárnách v České republice i v zahraničí, přehled dodavatelů diagnostických systémů a výzkumných pracovišť.
Témata přednášek:
1. Základní principy technické diagnostiky
2. Diagnostické problémy na JE
3. Teoretické základy metod vyhodnocení diagnostických signálů
4. Způsob měření vybraných diagnostických parametrů
5. Diagnostické systémy a principy jejich funkce
6. Proces stárnutí
7. Postupy určování zbytkové životnosti zařízení
8. Provozní prohlídky a kontroly
9. Diagnostické systémy instalované v České a Slovenské republice
10. Dodavatelé diagnostických systémů a výzkumná pracoviště
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Jan Zdebor, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Radek Konop (10%),
Ing. Pavel Macák, Ph.D. (10%),
Ing. Michal Tanzer, Ph.D. (20%),
Ing. Jan Vít, Ph.D. (10%),
Ing. Jan Zdebor, CSc. (50%),
-
Cvičící:
Ing. Radek Konop (20%),
Ing. Pavel Macák, Ph.D. (20%),
Ing. Michal Tanzer, Ph.D. (40%),
Ing. Jan Vít, Ph.D. (20%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Kreidl, Marcel; Šmíd, Radislav. Technická diagnostika : senzory - metody - analýza signálu. Praha : BEN, 2006. ISBN 80-7300-158-6.
-
Doporučená:
Čížek, Václav. Diskrétní Fourierova transformace a její použií. 1. vyd. Praha : SNTL, 1981.
-
Doporučená:
Schobeiri M.T. Fluid Mechanics for Engineers. Springer, 2010.
-
Doporučená:
Anděl, Jiří. Matematická statistika. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1978.
-
Doporučená:
Kopec, Bernard. Nedestruktivní zkoušení materiálů a konstrukcí : (nauka o materiálu IV). Brno : CERM, 2008. ISBN 978-80-7204-591-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
32
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
využívat samostatně základní znalosti z oblasti konstrukce, technologie a provozu jaderné elektrárny |
prokázat základní znalosti z teorie pravděpodobnosti, matematické statistiky a spektrální analýzy signálů |
využívat samostatně znalosti ze základů měření fyzikálních veličin, nauky o materiálu, mechaniky, pružnosti a pevnosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat samostatně běžné výpočtové programy |
aplikovat samostatně znalosti z teorie pravděpodobnosti, matematické statistiky a spektrální analýzy signálů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat a vysvětlit na vyšší úrovni experimentální měřicí a diagnostické metody |
popsat a vysvětlit na vyšší úrovni metody vyhodnocování diagnostických signálů |
analyzovat získaná diagnostická data |
vysvětlit využití diagnostických veličin a diagnostických systémů v konkrétních případech |
popsat a vysvětlit na vyšší úrovni hodnocení zbytkové životnosti zařízení jaderných elektráren |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat diagnostický problém a navrhnout koncepci řešení |
vypracovat zadání na realizaci diagnostického systému |
analyzovat výsledky provozních kontrol na zařízení jaderné elektrárny |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
|
|
|
|