|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKE / PTK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKE
/
PTK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Parní turbiny a kondenzátory
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty informacemi o konstrukčním řešení parních turbín, turbín velkého výkonu s přihříváním páry a turbín se sytou párou pro jaderné elektrárny. Představit studentům jednotlivá možná konstrukční řešení.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na přednáškách a cvičeních, napsání zápočtového testu a ústní zkouška.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je vybavit studenty informacemi o konstrukčním řešení parních turbín, turbín velkého výkonu s přihříváním páry a turbín se sytou párou pro jaderné elektrárny. Představit studentům jednotlivá možná konstrukční řešení.
Obsah přednášek:
Vztah výkonu turbíny a vstupních parametrů páry, účinnost turbíny jako celku, mezní výkon turbíny, regenerační systém, zásady pro jeho návrh a jejich vzájemná souvislost, vliv přihřívané páry po částečné expanzi na tepelnou účinnost a provedení příslušných turbín. Podrobný rozbor ztrát v průtočné části turbíny, postup výpočtu turbíny velkého výkonu pomocí výpočetní techniky. Turbíny na sytou páru a jejich zvláštnosti. Turbína při změněných poměrech. Kondenzační zařízení. Konstrukce turbín a zásady pro návrh hlavních částí, rozměrové a pevnostní výpočty s použitím příslušného softwaru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Marek Klimko, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Marek Klimko, Ph.D. (50%),
Ing. Petr Kollross, Ph.D. (50%),
Dr. Ing. Jaroslav Synáč (100%),
-
Cvičící:
Ing. Marek Klimko, Ph.D. (50%),
Ing. Petr Kollross, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Kontaktní výuka
|
91
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát obecné principy návrhu strojních součástí na základě teoretických poznatků z konstruování strojů a zařízení, z mechaniky a pružnosti a pevnosti |
využívat samostatně teoretické znalosti z oblastí teorie proudových strojů |
vyložit teorii jednoduchého tepelného cyklu parní turbíny (Rankinova cyklu) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provádět základní výpočty namáhání strojních částí založené na teorii mechaniky a pružnosti a pevnosti |
orientovat se v diagramu vlastností vodní páry (h-s diagram) |
propočítat jednoduchý tepelný cyklus parní turbíny (Rankinův cyklus) |
používat výpočtových možností tabulkových procesorů (Excel) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat fyzikální děje spojené s prouděním a s přeměnami energie v parní turbíně |
rozčlenit ztráty v průtočné části parní turbíny a znát způsoby jejich minimalizace |
popsat podrobně jednotlivé konstrukční součásti parní turbíny včetně příslušenství kondenzace a regenerace a znát způsob jejich návrhu a případných konstrukčních omezení |
vysvětlit postupy provozování a servisu parních turbín |
popsat specifika turbín navrhovaných pro trvalý provoz se sytou párou včetně problematiky eroze |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické poznatky z oblasti parních turbín při konstrukčním návrhu, zahrnujícím návrh všech jejich klíčových součástí |
provádět komplexní výpočty cyklu parní turbíny v prostředí tabulkového procesoru (Excel) |
provádět zjednodušený výpočtový návrh zařízení příslušenství kondenzace a regenerace |
analyzovat jednotlivá konstrukční řešení parních turbín |
odhadnout další vývoj v konstrukci parních turbín |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|