|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKS / BP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKS
/
BP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Bakalářská práce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
11 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem závěrečné bakalářské práce je prokázat schopnost studenta analyzovat a popsat zadaný technický problém, navrhnout možnost jeho řešení na základě dostupných literárních pramenů a získaných znalostí v průběhu studia, dílčí problémy konkrétně řešit.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou udělení zápočtu je: 1. Aktivní účast na konzultacích ke zpracování kvalifikační práce. 2. Prokázání znalostí potřebných pro zpracování kvalifikační práce. 3. Předložení kvalifikační práce vedoucímu práce v požadovaném stupni zpracování.
|
Obsah
|
Formou individuálních konzultací a seminářů studenti samostatně zpracovávají pod vedením především vedoucích bakalářských prací náročnější části bakalářského úkolu, podle zvoleného zaměření. Provádějí analýzu stavu řešeného problému, variantní návrhy a jejich hodnocení. Pro zvolenou variantu zpracovávají úvodní projekční a konstrukční návrhy, které pak rozpracovávají v bakalářské práci. Při řešení je přihlíženo k technicko-ekonomickým otázkám řešeného úkolu. V maximální míře je využita počítačová technika
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Václav Vaněk, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Petr Bernardin, Ph.D. (100%),
Ing. Miroslav Duník (100%),
Doc. Ing. Josef Formánek, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Petr Heller, CSc. (100%),
Doc. Ing. Jan Hlaváč, Ph.D. (100%),
Prof. Ing. Stanislav Hosnedl, CSc. (100%),
Doc. Ing. Zdeněk Hudec, CSc. (100%),
Doc. Ing. Martin Hynek, Ph.D. (100%),
Ing. Petr Janda, Ph.D. (100%),
Ing. Tomáš Kalina, Ph.D. (100%),
Ing. Jiří Kořínek (100%),
Ing. Michal Křížek, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Václav Kubec, Ph.D. (100%),
Ing. Eva Kubec Krónerová, Ph.D. (100%),
Prof. Ing. Václava Lašová, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Ladislav Němec, CSc. (100%),
Ing. Ivana Slámová, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Jiří Staněk, CSc. (100%),
Doc. Ing. Václav Vaněk, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Dle konkrétního zadání.
-
Doporučená:
Hosnedl, Stanislav; Krátký, Jaroslav. Příručka strojního inženýra : obecné strojní části. 1, Spoje, otočná uložení, hřídelové spojky, akumulátory mechanické energie. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-055-3.
-
Doporučená:
Hosnedl, Stanislav; Krátký, Jaroslav. Příručka strojního inženýra : obecné strojní části. 2, Převodové mechanismy. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-202-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
80
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
analyzovat technický problém a hledat jeho řešení s oporou odborných znalostí z absolvovaných předmětů a české i zahraniční literatury |
postupovat systematicky při komplexním řešení obsáhlejšího technického problému |
odborně diskutovat s vedoucím a konzultantem bakalářské práce, přebírat odborné rady a ve zpětné vazbě sdělovat odborné aspekty své práce |
orientovat se v pravidlech a zásadách pro tvorbu a publikování odborné práce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
řešit odborné problémy pomocí teorií, algoritmů a postupů získaných v absolvovaných předmětech a v literatuře |
pracovat s knihovnickými systémy, vyhledávat v nich informace |
využívat moderní prostředky pro podporu konstruktérské práce (CAD technologie, apod.) |
s podporou kancelářských počítačových aplikací vypracovat odbornou technickou zprávu (bakalářskou práci) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
které jsou rozšířením znalostí, získaných v rámci jednotlivých absolvovaných předmětů v dosavadním studiu |
specifické pro problém, řešený v bakalářské prác, přesahující rámec společné výuky a aplikovatelné v dalších podobných úlohách v praxi |
o praktickém využití zásad zpracování komplexnějšího technického úkolu |
které završují jeho bakalářské vzdělání |
které jsou v praxi potřebné k samostatnému popsání a analýze technického problému a k úspěšnénu hledání jeho řešení a prezentování (na bakalářské úrovni) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyhledávat a správně aplikovat znalosti, získané v oblastech jednotlivých předmětů v předchozím studi |
z externích zdrojů získávat informace týkající se dané problematiky, analyzovat a používat je |
úspěšně komunikovat s ostatními odborníky o daném problému |
samostatně řešit technický problém |
napsat technickou zprávu o svém řešení technického úkolu a obhájit ho před odbornou veřejností |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|