|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKS / KP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKS
/
KP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Konstrukční projekt
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
26 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KKS/CMS2 a KKS/CMS1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je aplikovat znalosti, které studenti získali v předmětech CMS1 a CMS2 a:
- vysvětlit studentům metody návrhu zadaného konstrukčního úkolu
- objasnit studenům výpočtové metody, kterými se zjišťují vlastnosti navrženého řešení
- popsat studentům metody a postupy při tvorbě kompletní výkresové dokumentace
|
Požadavky na studenta
|
Odevzdání vypracovaného konstrukčního projektu v textové a výkresové formě v požadované kvalitě a v požadovaném termínu.
|
Obsah
|
Student zpracovává zadaný konstrukční problém z oblasti převodových a posuvových mechanismů. Výstupem projektu je semestrální práce obsahující potřebné návrhové a kontrolní výpočty a technickou dokumentaci konstrukčního řešení včetně výrobních výkresů.
Program semináře:
1. Seznámení s průběhem cvičení. Zadání semestrální práce.
2. Variantní návrh řešení - kinematická schémata, analýza řešení a výběr nejvhodnější varianty.
3. Návrh základních rozměrů - vstupní parametry, průměry hřídelí, moduly ozubení.
4. - 5. Konstrukční návrh - síly v převodech, uložení jednotlivých hřídelí, výpočet reakcí v uložení, volba ložisek, návrh skříně.
6. - 7. Pevnostní kontrola jednotlivých částí - redukovaná napětí hřídelí, bezpečnost, kontrola ložisek
8. - 12. Technická dokumentace - sestava, kusovník, výrobní výkresy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Pro studenty je vytvořen Courseware a MS Teams jako podpora pro samostudium a pro konzultace semestrálních prací.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Václav Kubec, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Doc. Ing. Jan Hlaváč, Ph.D. (25%),
Doc. Ing. Václav Kubec, Ph.D. (25%),
Ing. Eva Kubec Krónerová, Ph.D. (25%),
Ing. Zdeněk Raab, Ph.D. (25%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Hosnedl, Stanislav; Krátký, Jaroslav. Příručka strojního inženýra : obecné strojní části. 1, Spoje, otočná uložení, hřídelové spojky, akumulátory mechanické energie. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-055-3.
-
Základní:
Hosnedl, Stanislav; Krátký, Jaroslav. Příručka strojního inženýra : obecné strojní části. 2, Převodové mechanismy. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-202-5.
-
Rozšiřující:
Obecné strojní části 1: teoretické základy, spoje, přenosové části, otočná uložení, akumulátory energie, hřídelové spojky
(Hosnedl, Stanislav)
-
Doporučená:
Krátký, Jaroslav; Krónerová, Eva. Obecné strojní části 2 : základní a složené převodové mechanismy. 1. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2011. ISBN 978-80-261-0066-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
21
|
Celkem
|
111
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat komplexně a vysvětlit možné varianty konstrukčních řešení převodových a posuvových mechanismů |
rozhodovat se na základě rámcového zadání samostatně a odpovědně v souvislostech jen částečně známých |
využívat samostatně teoretické znalosti z oblasti mechaniky, pružnosti a pevnosti, částí strojů a základů konstruování při konstrukčním návrhu |
získávat samostatně další odborné znalosti samostatným studiem teoretických poznatků strojařského základu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat samostatně své znalosti ze základních strojařských teoretických disciplin při řešení praktických problémů z oblasti navrhování převodových a posuvových mechanismů |
získávat samostatně další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti a jejich vyhodnocení |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat komplexně a vysvětlit na vyšší úrovni možná konstrukční řešení základních konstrukčních uzlů převodových a posuvových mechanismů |
sdělit srozumitelně a přesvědčivě odborníkům i laikům informace o odborných problémech spojených se zadaným konstrukčním problémem a mít vlastní názor na jeho řešení |
zhodnotit samostatně klady a zápory konstrukčních řešení zadaného úkolu |
získávat samostatně další odborné znalosti studiem teoretických poznatků oboru konstruování technických zařízení |
znát odbornou terminologii v oboru v jednom cizím jazyce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
být schopen vytvořit funkční kinematické schema zadaného úkolu |
navrhnout na základě získaných teoretických i praktických znalostí vybrané funkčně konstrukční uzly s využitím konstrukčních a výpočetních programů |
použít své teoretické znalosti teoretické znalosti z konstruování převodových a posuvových mechanismů při řešení konkrétních praktických problémů |
rozpoznat samostatně a formulovat problémy týkající se konstrukce převodových a posuvových mechanismů |
získávat samostatně další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti z oboru a jejich vyhodnocení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|