|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKS / VSC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKS
/
VSC
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Využití progresivních systémů CAD
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
8 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KKS/IC
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je zvládnout složitější napěťově-deformační analýzy, nelineární analýzy (zahrnující geometrické i materiálové nelinearity), dynamické analýzy, pokročilejší strukturální optimalizace a stacionární i nestacionární analýzy vedení tepla a proudění tekutin v prostředí softwaru Siemens NX (Siemens Simcenter 3D).
|
Požadavky na studenta
|
minimálně 75% účast na cvičeních
praktická zkouška
|
Obsah
|
Složitější úlohy lineární statiky, analýzy zahrnující geometrické i materiálové nelinearity, dynamické analýzy, teplotní a CFD analýzy, úlohy s kompozitními materiály a pokročilejší strukturální optimalizace.
Obsah praktických cvičení :
1. Analýzy zahrnující geometrické nelinearity (kontaktní analýzy)
2. Modální analýzy (zahrnující kontakty a předepnuté šroubové spoje)
3. Strukturální optimalizace (topologická a geometrická optimalizace)
4. Nestacionární teplotní analýzy (zahrnující přenos výsledků do napěťově-deformační analýzy)
5. Materiálové nelinearity
6. Nestacionární analýzy prodění tekutin (CFD analýzy)
7. Analýzy kompozitních materiálů (ortotropní materiály)
8. Mechanismy - přenos složek zatížení do statické analýzy
9. Dynamické simulace (pád tělesa - ráz)
10. Rezerva a opakování (příprava na závěrečný test)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
viz COURSEWARE
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
122
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
hlubší znalosti pojmů MKP. Zvládnutí úloh nelineární statiky, dynamiky, úloh o vedení tepla a dalších, v prostředí vybraného MKP modulu CAx systému Siemens NX (Siemens Simcenter 3D) |
mít teoretické znalosti výpočtových simulací s využitím metody konečných prvků (MKP) pro lineární i nelineární úlohy |
rozhodovat se na základě rámcového zadání samostatně a odpovědně v souvislostech jen částečně známých |
rozumět odborné terminologii v anglickém jazyce |
získávat další odborné znalosti samostatným studiem teoretických poznatků |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
použít samostatně své znalosti z oblasti MKP výpočtů při řešení praktických problémů z oblasti navrhování strojů a zařízení |
sestavit korektní výpočtový model pro simulace, stanovit okrajové podmínky řešení úlohy a vysvětlit získané výsledky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
formulovat korektní výpočtové modely pro pokročilé analýzy s využitím MKP |
sdělit srozumitelně a přesvědčivě odborníkům i laikům informace o odborných problémech technických výpočtů konstrukcí |
využívat samostatně teoretické znalosti z oblasti lineárních a nelineárních výpočtových simulací teplotně- mechanického chování konstrukcí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
použít samostatně své znalosti výpočtových možností MKP systémů při řešení praktických problémů z oblasti navrhování strojů a zařízení |
sestavit korektní výpočtový model pro řešení pokročilých analýz s definováním jejich okrajových podmínek a vysvětlením získaných výsledků |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|