|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKY / MATL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKY
/
MATL
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Matlab
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
52 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s programovým systémem MATLAB. V rámci předmětu se studenti naučí syntaxi jazyka Matlab: počítání s vektory, maticemi a strukturami v interaktivním režimu, m-script, m-funkce, globální proměnné a vektorizace. Dále budou prezentovány grafické prostředky a zabudované matematické knihovny. Získané znalosti budou ověřeny vypracováním semestrální práce.
|
Požadavky na studenta
|
Pro získání zápočtu se vyžaduje složení kontrolního testu a vypracování semestrální práce.
|
Obsah
|
Úvod do programového systému MATLAB - platformy pro technické výpočty, která integruje prostředky numerické matematiky, vizualizace s výkonným programovacím jazykem. Práce s vektory, maticemi, strukturami v interaktivním režimu. Jazyk Matlab: m-skript, m-funkce, globální proměnné, vektorizace. Grafické prostředky: objekty, grafické uživatelský prostředí, animace. Zabudované matematické knihovny: lineární algebra, zpracování signálů, interpolace, optimalizace, obyčejné diferenciální rovnice. Přehled externích knihoven. Vypracování samostatného projektu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Getting Standard with Matlab (uživatelská příručka). The Mathworks, 2001.
-
Doporučená:
MATLAB the Language of Technical Computing. The Mathworks. (uživatelská příručka).
-
Doporučená:
Chipperfield A. J. - Fleming P. J. Matlab toolbox and application for control. Peter Pereginus Ltd, 1993.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základními znalostmi z lineární algebry |
disponovat základními znalostmi z matematické analýzy |
disponovat základními znalostmi z programování |
disponovat znalostmi zásad pro vypracování elaborátu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vysvětlit pojem vektoru a matice |
aplikovat základní maticové operace |
řešit jednoduché lineární diferenciální rovnice |
formulovat for / while cyklus, podmíněné větvení programu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat principy práce s proměnnými v prostředí MATLAB |
využívat pravidla pro vytváření programů v jazyku MATLAB |
disponovat základními znalostmi o možnostech interpretace/vizualizace dat |
používat postupy numerického řešení úloh z oboru lineární algebry a matematické analýzy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat a algoritmizovat daný problém v MATLABu |
vytvořit elementární funkce a programy v MATLABu |
využívat dostupnou dokumentaci k řešení daných problémů |
využívat získané znalosti k vytvoření samostatné semestrální práce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|