|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKY / NSES
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKY
/
NSES
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Neuronové sítě a evoluční strategie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
24 / -
|
7 / 7
|
0 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KKY/NEU a KKY/NSE-E
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KIV/NLSZ
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními typy umělých neuronových sítí a jejich učením a se základy evolučních technik.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: samostatné zpracování zadané úlohy z oblasti neuronových sítí a evolučních technik
Zkouška: odpovídající znalost odpřednášené a procvičené látky
|
Obsah
|
1. Biologické základy neuronových sítí, modely neuronu.
2. Modely neuronových sítí, principy učení neuronových sítí.
3. Vícevrstvé perceptronové sítě.
4. Algoritmus backpropagation.
5. Hopfieldova síť.
6. Kohonenova síť.
7. Simulované žíhání.
8.-9. Genetické algoritmy.
10. Evoluční strategie.
11. Evoluční algoritmy.
12.-13. Příklady praktického využití neuronových sítí a evolučních technik
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je po začátku příslušného semestru k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými studijními podklady.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Umělá inteligence.
-
Doporučená:
Mařík, Vladimír. Umělá inteligence (1).
-
Doporučená:
Mařík, Vladimír a kol. Umělá inteligence (2). Academia, Praha, 1997.
-
Doporučená:
Mařík, Vladimír a kol. Umělá inteligence (3). Academia, Praha, 2001.
-
Doporučená:
Mařík, Vladimír a kol. Umělá inteligence (4). Academia, Praha, 2003.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
51
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
využít znalosti z matematické analýzy a lineární algebry |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat znalosti z matematické analýzy a lineární algebry |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit činnost základních typů umělých neuronových sítí |
vysvětlit princip evoluční technik a genetických algoritmů |
vysvětlit výsledky dosažené umělými neuronovými sítěmi a genetickými algoritmy v konkrétních úlohách |
zdůvodnit vhodnost použití konkrétní umělé neuronové sítě pro řešení konkrétní praktické úlohy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat činnost základních typů umělých neuronových sítí |
aplikovat evoluční techniky a genetické algoritmy při řešení reálných úloh |
aplikovat vhodný typ umělé neuronové sítě pro konkrétní praktickou úlohu |
vyhodnotit a analyzovat výsledky dosažené umělými neuronovými sítěmi a genetickými algoritmy v konkrétních úlohách |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|