|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKY / PAŘR4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKY
/
PAŘR4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Projekt AŘR4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
8 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Samostatný projekt v rámci moderní programově orientované výuky se zaměřením na řešení problémů v oblasti studované specializace "Automatické řízení a Robotika". Student pod vedením konzultanta řeší jednoduchý, jeho úrovni odpovídající komplexní problém. Důraz bude kladen na samostudium a samostatnou práci studenta.
|
Požadavky na studenta
|
Vyřešená individuální aplikovaná úloha a zpracovaná technická dokumentace.
|
Obsah
|
Individuální úlohy v rozsahu návrhu a aplikace základních analogových a číslicových systémů pro průmyslovou automatizaci s použitím vhodných vývojových prostředků. Aplikace teorie automatického řízení na fyzikálních modelech a úlohách z průmyslové praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vedral, Josef; Fischer, Jan. Elektronické obvody pro měřicí techniku. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2004. ISBN 80-01-02966-2.
-
Základní:
Zezulka, František. Prostředky průmyslové automatizace. Brno : Vutium, 2004. ISBN 80-214-2610-1.
-
Základní:
Ďaďo, Stanislav; Kreidl, Marcel. Senzory a měřící obvody. Praha : Vydavatelství ČVUT, 1999. ISBN 80-01-02057-6.
-
Rozšiřující:
Voráček, Rudolf. Automatizace a automatizační technika. 2, Automatické řízení. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-247-5.
-
Rozšiřující:
Vlach, Jaroslav. Řízení a vizualizace technologických procesů. Praha : BEN, 1999. ISBN 80-86056-66-X.
-
Doporučená:
Šnorek M. Analogové a číslicové systémy. skripta ČVUT, 1999.
-
Doporučená:
Uhlíř, Jan; Sovka, Pavel; Čmejla, Roman. Úvod do číslicového zpracování signálů. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2003. ISBN 80-01-02799-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
28
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat metody matematické analýzy (především úpravu výrazů a řešení rovnic) |
ovládat programovací metody a prostředky (jako např. algoritmizace problému a elementární funkce pro zadání dat, vyhodnocení a vizualizaci v Matlabu nebo jiném vhodném programovacím prostředí) |
rozpoznat metody analýzy a syntézy kybernetických systémů (jako např. identifikace, filtrace, řízení a regulace systémů) |
ovládat principy základních elektronických obvodů (jako např. zesilovače, frekvenční filtry, generátory, logické členy a mikrokontrolery) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
analyzovat objekty na základě jejich fyzikální podstaty |
aplikovat matematické metody výpočtu při řešení problémů |
algoritmizovat a implementovat zadané úlohy v programovacím prostředí |
zpracovávat a vizualizovat data |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat znalostmi současného stavu řešení úloh z oblasti aplikace teorie automatického řízení, modelování a analýzy systémů a procesů a umělé inteligence |
navrhnout řešení k zadané úloze a problému |
navrhnout metodiku hodnocení dosažených výsledků |
navrhnout výstižný obsah technické dokumentace |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využít návrhové prostředky a nástroje k řešené zadaného problému |
realizovat řešení k zadané úloze a problému |
zhodnotit použité metody a dosažené výsledky |
vytvořit výstižnou a srozumitelnou technickou dokumentaci popisující řešení zadané úlohy a problému |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|