|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / 9SZM1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
9SZM1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář k předmětu Základy matematiky 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zopakovat a doplnit základní znalosti matematiky tak, aby byl studentům z negymnaziálních středních škol usnadněn přechod na vysokou školu. Předmět je doporučen k předmětu KMA/ZM1.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky pro získání zápočtu: Správně vyřešit samostatný úkol.
|
Obsah
|
Základy logiky, logické spojky. Množiny a operace s nimi.
Úprava algebraických výrazů, mocniny a odmocniny.
Lineární a kvadratická funkce. Lineární a kvadratické rovnice a nerovnice.
Vektory. Popis přímky.
Matice. Soustavy lineárních rovnic.
Polynomiální a lomená funkce. Rozklad mnohočlenu na kořenové činitele.
Exponenciální a logaritmická funkce. (Goniometrické funkce.)
Limita a derivace funkce.
Extrémy funkce jedné proměnné.
Úvod do určitého a neurčitého integrálu.
Funkce více proměnných - základní pojmy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dolanský,P. - Tuchanová,M. Matematika pro ekonomy I, II.
-
Základní:
Polák,J. Přehled středoškolské matematiky. Prometheus. Praha, 1995.
-
Základní:
Dolanský,P. - Tuchanová,M. Příklady z matematiky pro ekonomy I, II.
-
Doporučená:
Matematická analýza 1
(Tomiczek Petr)
-
Doporučená:
Čížek, Jiří; Kubr, Milan; Míková, Marta. Sbírka příkladů z matematické analýzy I. 1. vyd. Plzeň : ZČU, 1995. ISBN 80-7082-216-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
18
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
logicky myslet |
ovládat matematiku v rozsahu znalostí střední školy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat matematické postupy osvojené v rámci výuky na střední škole |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
z oblasti maticového počtu (pojem matice a její základní vlastnosti, násobení a sčítání matic) |
diferenciálního počtu (pojmy limita funkce, derivace funkce, spojitost funkce) |
integrálního počtu (pojmy určitý a neurčitý integrál) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracovat s maticemi (násobit je, transponovat, sčítat) |
vypočítat vybrané limity a interpretovat získaný výsledek |
derivovat jednoduché a i složené funkce |
použít integrální počet k výpočtu jednoduchých ploch |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|