|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / DEG2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
DEG2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Deskriptivní geometrie 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
53 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student si rozšíří znalosti zobrazovacích metod.
Student se orientuje v oblasti základních technických křivek a ploch.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu: vypracování zadaných grafických prací.
Požadavky ke zkoušce: úspěšné zvládnutí písemné (3 složitější úlohy) a ústní (6 dílčích úloh a problémů) části (v součtu více než 50% úspěšnost).
Garantem předmětu je stanoveno, že zápočet se při opakovaném zapsání
neuznává (viz čl. 24, odst. 3 SZŘ ZČU).
|
Obsah
|
Elementární tělesa, řezy, průsečíky s přímkou, průniky těles.
Středové promítání. Lineární perspektiva.
Rotační plochy.
Křivky, šroubovice.
Šroubové plochy.
Přímkové plochy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
materiály jsou umístěny na Courseware
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Urban, Alois. Deskriptivní geometrie II. 2. vyd. Praha : SNTL, 1979.
-
Základní:
Deskriptivní geometrie II
(Tomiczková Světlana)
-
Doporučená:
Piska, Rudolf; Medek, Václav. Deskriptivní geometrie. Vyd. 1. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1966.
-
Doporučená:
Piska, Rudolf. Deskriptivní geometrie. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1966.
-
Doporučená:
Urban, Alois. Deskriptivní geometrie. I.. Praha : SNTL, 1977.
-
Doporučená:
Kargerová, Marie. Deskriptivní geometrie pro technické školy vysoké, vyšší a střední. Ostrava : Montanex, 1997. ISBN 80-85780-68-2.
-
Doporučená:
Ježek, František; Míková, Marta,; Tomiczková, Světlana. Geometrie pro FST 1 : pomocný učební text : verze 4.0. Plzeň : Západočeská univerzita, 2006.
-
Doporučená:
Ježek F. - Tomiczková S. Inženýrská geometrie - pomocný učební text. Plzeň, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Projekt individuální [40]
|
12
|
Celkem
|
81
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít znalosti geometrie v rozsahu předmětu KMA/DEG1 |
používat základní konstrukce v zobrazovacích metodách založených na rovnoběžném promítání, tj. především Mongevo promítání, axonometrie |
sestrojit kuželosečky ze zadaných prvků |
používat středovou kolineaci a osovou afinitu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
sestrojit elementární tělesa v zobrazovacích metodách založených na rovnoběžném promítání, tj. především Mongevo promítání, axonometrie |
rozeznávat vlastnosti objektů v uvedených projekcích (umístění, tvar, velikost objektu) |
setrojit obraz n-úhelníku a kružnice v osové afinitě a středové kolineaci |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat konstrukci elementárních těles ve středovém promítání a lineární perspektivě |
mít přehled o křivkách technické praxe |
pracovat s plochami technické praxe, zejména rotačních, šroubových a přímkových |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sestrojit řezy elementárních ploch rovinou, průsečíky elementárních ploch s přímkou |
pracovat s křivkami, sestrojit průnik křivky s rovinou, sestrojit tečnu |
pracovat s plochami technické praxe (řezy, tečné roviny) |
zobrazit plochy technické praxe |
sestrojit elementární tělesa ve středovém promítání |
sestrojit tělesa v lineární perspektivě |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|