|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / DIG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
DIG
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika geometrie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět vytváří speciální pedagogicko-didaktické předpoklady ke zvládnutí výuky deskriptivní nebo technické geometrie na střední škole.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování seminární práce a její úspěšná prezentace a obhajoba. Zkouška je realizována formou praktické přípravy tématu výuky a předvedení části vyučovací jednotky.
|
Obsah
|
Historie a vývoj geometrie jako vědecké disciplíny
Geometrie a deskriptivní geometrie jako vyučovací předmět
Stereometrie z hlediska potřeb deskriptivní geometrie
Planimetrie z hlediska potřeb deskriptivní geometrie
Geometrie a deskriptivní geometrie na SŠ
Modernizace výuky geometrie
Projekt
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvovat výuku analytické, diferenciální a deskriptivní geometrie v rozsahu odpovídajícím předmětům DEG1, DG, G1 a G2 |
používat zobrazovací metody rovnoběžného a středového promítání |
aplikovat znalosti o křivkách v úlohách o nich analytickými, syntetickými a diferenciálními metodami (tečny, průniky, rovnice) |
aplikovat znalosti o plochách syntetickými, analytickými a diferenciálními metodami |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
řešit geometrické úlohy v rozsahu učebních programů středních škol |
řešit geometrické úlohy o křivkách a plochách (řezy, průniky, tečné vlastnosti) |
aplikovat znalosti geometrie v praktických úlohách |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat historii a vývoj geometrie jako vědecké disciplíny |
popsat geometrii a deskriptivní geometrii jako vyučovací předmětu |
vysvětlit stereometrii z hlediska potřeb deskriptivní geometrie |
vysvětlit planimetrii z hlediska potřeb deskriptivní geometrie |
vyučovat geometrii a deskriptivní geometrii na SŠ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
srozumitelně zprostředkovat geometrické pojmy a vztahy |
porozumět problémům žáků a dokázat vysvětlit řešení různými způsoby přispůsobenými potřebám žáků |
umět motivovat žáky k zájmu o předmět (vyhledávat motivační úlohy) |
komunikovat s žáky a jejich rodiči o obsahu a metodách výuky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|