|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / DIM2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
DIM2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika matematiky 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KMA/DIM1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Didaktická analýza základních partií středoškolské matematiky. Jejich geneze a didakticky účinný výklad.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast ve cvičeních. Vypracování semestrální práce. Zkouška (kombinovaná) v rozsahu probrané látky.
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky předmětu DIM2.
2. Množiny, relace, množinová zobrazení ve středoškolské matematice.
3. Reálná čísla, numerické výpočty a výpočetní technika.
4. Komplexní čísla.
5. Základní poznatky z algebry.
6. Funkce a jejich užití.
7. Rovnice a nerovnice.
8. Číselné posloupnosti a řady.
9. Základy kombinatoriky.
10. Počet pravděpodobnosti, statistika.
11. Diferenciální počet na střední škole (limity a spojitost funkcí, derivace).
12. Integrální počet na střední škole (primitivní funkce, neurčitý integrál, určitý integrál).
13. Matematické struktury a role axiomatické metody ve středoškolské matematice.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozumět středně pokročilým teoriím z různých oblastí matematiky (matematická analýza, algebra, aritmetika, geometrie, statistika atd.) |
orientovat se v základních metodách obecné pedagogiky, psychologie a pedagogické psychologie |
rozumět moderním metodám didaktiky matematiky |
orientovat se v českém školském systému a jeho historickém vývoji |
vysvětlit význam matematických úloh, aplikací a didaktických her ve vyučování matematice |
rozumět problematice rámcových a školských vzdělávacích programů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
popsat a vysvětlit poznatky z různých matematických disciplín (matematická analýza, algebra, aritmetika, geometrie, statistika atd.) |
přiblížit odborné téma i laické veřejnosti |
provádět logické strukturování matematické látky |
správně aplikovat komunikaci ve vyučování matematice a jazyk matematiky ve školské praxi |
využívat moderní didaktické postupy ve výuce matematiky |
používat vhodný matematicko-didaktický SW |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozumět pokročilým matematickým teoriím a odpovídajícím vědeckým metodám, a to s ohledem na moderní pojetí výuky středoškolské matematiky |
popsat a vysvětlit, jak žákům zpřístupnit konkrétní matematické partie, a to i v širším kontextu jejich aplikací |
orientovat se ve formulování, analýze, řešení a diskusi problémů, jež se objevují v odborné matematice, a následně tyto reálné problémy formou vhodných zjednodušení převést do výukového procesu |
rozumět metodám řešení matematických úloh se zaměřením na středoškolskou matematiku |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat základní partie středoškolské matematiky |
formou vhodných zjedodušení zpřístupňovat žákům konkrétní matematické partie, a to i v širším kontextu jejich aplikací |
aktivně používat metody řešení matematických úloh se zaměřením na středoškolskou matematiku |
podat didakticky účinný výklad |
zapojovat do výuky ICT |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|