|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / DRTS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
DRTS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Diferenční rovnice a časové škály
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se během semináře naučí základní metody řešení diferenčních rovnic. Během představování nejběžnějších technik a následné analýzy řešení bude důraz kladen zejména na srovnání s vlastnostmi odpovídajících diferenciálních rovnic. Navíc budou hojně diskutovány problémy vznikajících při diskretizaci spojitých modelů, či zespojiťováním modelů diskrétních. V závěru budou představeny časové škály, tedy teorie, která sjednocuje diskrétní a spojitý přístup a umožňuje lepší analýzu rozdílného chování diferenčních a diferenciálních rovnic.
Předmět předpokládá znalosti obyčejných diferenciálních rovnic v obsahu KMA/ODR.
|
Požadavky na studenta
|
semestrální práce nebo vypracování listů s domácími úkoly
Garantem předmětu je stanoveno, že zápočet se při opakovaném zapsání neuznává (viz čl. 24, odst. 3 SZŘ ZČU).
|
Obsah
|
1.týden - motivace, jednoduché příklady
2. týden - diferenční počet, srovnání pojmů s diferenciálním počtem
3.-5. týden - lineární diferenční rovnice a metody jejich řešení
6. týden - teorie stability
7.-8. týden - nelineární systémy a chaos
9.-10. týden - základní vlastnosti parciálních diferenčních rovnic
10.-13.týden - časové škály a jejich aplikace, dynamické rovnice
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kelley, Walter G.; Peterson, Allan C. Difference equations : an introduction with applications. 2nd ed. San Diego : Harcourt Academic Press, 2001. ISBN 0-12-403330-X.
-
Doporučená:
Agarwal, Ravi P. Difference equations and inequalities : theory, methods and applications. 2nd ed., rev. New York : Marcel Dekker, 2000. ISBN 0-8247-9007-3.
-
Doporučená:
Bohner, Martin; Peterson, Allan. Dynamic equations on time scales : an introduction with applications. Boston : Birkhäuser, 2001. ISBN 0-8176-4225-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předmět předpokládá znalosti obyčejných diferenciálních rovnic v obsahu KMA/ODR |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti se během semináře naučí základní metody řešení diferenčních rovnic. Během představování nejběžnějších technik a následné analýzy řešení bude důraz kladen zejména na srovnání s vlastnostmi odpovídajících diferenciálních rovnic. Navíc budou hojně diskutovány problémy vznikajících při diskretizaci spojitých modelů, či zespojiťováním modelů diskrétních |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|