|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / MATD2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
MATD2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Mathematik 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšířit znalosti studentů z vybraných matematických oborů a rozšířit tyto znalosti o matematickou terminologií v německém jazyce. Tématicky je předmět zaměřen na tyto oblasti: lineární algebra (lineare Algebra), Booleovská algebra (Boolsche Algebra), teorie grafů (Graphentheorie), lineární optimalizace (Lineare Optimierung), diferenciální rovnice (Differentialgleichungen), numerické metody (Numerische Methoden).
|
Požadavky na studenta
|
Základním požadavkem je aktivní účast studenta na výuce, vypracování krátké semestrální práce a vypracování jednoho referátu, který bude student během výuky prezentovat. Během semestru si student ověří získané znalosti při řešení jednoho dílčího testu.
|
Obsah
|
Obsahem předmětu je rozšíření znalostí studentů získaných v základních matematických předmětech o řadu aplikačních příkladů a historických poznámek, a to v německém jazyce. Konkrétně se jedná o tyto oblasti matematiky:
lineární algebra (lineare Algebra), Booleovská algebra (Boolsche Algebra), teorie grafů (Graphentheorie), lineární optimalizace (Lineare Optimierung), diferenciální rovnice (Differentialgleichungen), numerické metody (Numerische Methoden).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Volkmann, L. Graphen und Digraphen. Wien, 1991. ISBN 3-211-82267-4.
-
Doporučená:
Meyberg, K., Vachenauer, P. Hoehere Mathematik 2. Berlin, 2001. ISBN 3-540-41851-2.
-
Doporučená:
Meyberg, Kurt; Vachenauer, Peter. Höhere Mathematik 1 : Differential- und Integralrechnung : Vektor- und Matrizenrechnung. 6., korrigierte Aufl. Berlin : Springer, 2001. ISBN 3-540-41850-4.
-
Doporučená:
Artmann. Lineare Algebra.
-
Doporučená:
Deufhard. Numerische Mathematik II.
-
Doporučená:
Deuflhard, Peter; Hohmann, Andreas. Numerische Mathematik. 1, Eine algorithmisch orientierte Einführung. 2., überarbeitete Aufl. Berlin : Walter de Gruyter, 1993. ISBN 3-11-013975-8.
-
Doporučená:
Walter, Wolfgang. Ordinary differential equations. New York : Springer-Verlag, 1998. ISBN 0-387-98459-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Celkem
|
81
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
u studentů se předpokládají znalosti matematily v rozsahu střední školy a prvního semestru vysoké školy a dále aktivní znalost německého jazyka, tj. schopnost komunikovat v tomto jazyce, a znalost základní matematické terminologie v německém jazyce odpovídající předmětu Mathematik (KMA/MATD) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
schopnost komunikace o odborných problémech v cizím jazyce - němčině. Schopnost vypracovat v cizím jazyce krátký odborný text. Po absolvování předmětu bude student schopen pracovat s odborným textem v němčině a připravit odborný příspěvek v německém jazyce např. na seminář či konferenci |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|