|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / MP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
MP1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Matematický proseminář 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
194 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem matematického prosemináře je upevnění znalostí středoškolské matematiky a jejich prohloubení s přesahy do matematiky vysokoškolské. Snahou je pomoci studentům zvládnout přechod na vysokou školu a úspěšně absolvovat úvodní matematické kurzy.
|
Požadavky na studenta
|
Student by měl být pro absolvování kurzu schopen aplikovat znalosti středoškolské matematiky pro řešení konkrétních úloh a bez zaváhání provádět základní matematické úkony (např. úpravu výrazu, řešení rovnic a nerovnic). V závěru semestru bude psán kontrolní zápočtový test, pro jehož úspěšné absolvování je zapotřebí získat alespoň 60 % z možných bodů. Test může vyučující alternativně nahradit průběžně zadávanými domácími cvičeními, kritérium zůstává v platnosti.
|
Obsah
|
Náplní jednotlivých seminářů budou vybrané partie středoškolské matematiky. Důraz bude kladen na prohloubení znalostí především v těch oblastech, jež jsou zapotřebí pro bezproblémové zvládnutí úvodních matematických kurzů na vysoké škole (např. výroková logika, algebraické výrazy, rovnice a nerovnice, funkce, analytická geometrie, kombinatorika). V neposlední řadě bude obsahem řešení netradičních matematických úloh, což by mělo studentům na závěr usnadnit přechod od algoritmického opakování naučených postupů k samostatnému přemýšlení a návrhu vlastních metod řešení. Seminární forma výuky umožňuje přizpůsobit konkrétní obsah potřebám přítomných studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Josef Polák. Přehled středoškolské matematiky. 2015. ISBN 978-80-7196-458-2.
-
Doporučená:
Ivan Bušek. Řešené maturitní úlohy z matematiky. 2010. ISBN 80-7196-140-X.
-
Doporučená:
Josef Polák. Středoškolská matematika v úlohách I. 2010. ISBN 80-7196-337-2.
-
Doporučená:
Josef Polák. Středoškolská matematika v úlohách II. 2018. ISBN 978-80-7196-419-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozumět matematickému textu a jazyku |
strukturovaně přemýšlet a matematicky se vyjadřovat |
volit vhodnou (dílčí) metodu řešení |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
upravit algabraický výraz |
vyřešit základní typy rovnic a nerovnic |
načrtnout grafy elementárních funkcí |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
navrhne postup řešení skládající se z několika dílčích kroků |
rozumí významu řešení rovnic a nerovnic a jejich detailní struktuře |
rozumí významu funkcí v matematice, dokáže analyzovat a popsat vlastnosti daných funkcí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
bez zaváhání provádí obtížnější matematické úkony |
řeší obtížnější rovnice a nerovnice; využívá k tomu speciální metody |
načrtne grafy veškerých elementárních funkcí včetně jejich transformací |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|