|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / VPM2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
VPM2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Vybrané partie z MA a NM 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se zaměřuje na aktuální témata matematické analýzy a numerické matematiky, které jsou z teoretického i praktického hlediska významné, ale z časových a obsahových důvodů nejsou probírány v základních oborových předmětech matematických navazujících studijních oborů. Cílem předmětu je poskytnout studentům se zájmem o spojitou matematiku možnost hlubšího a detailnějšího studia zaměřeného na některou její podoblast.
|
Požadavky na studenta
|
Během semestru studenti vypracují několik domácích prací, v nichž musí prokázat aktivní osvojení teorie, jejích aplikací, důkazů vybraných vět, návrhů algoritmů a jejich analýzy. Současně zpracovávají netriviální samostatný semestrální projekt.
Závěrečná zkouška má dvě části, a to písemnou (70% známky) a ústní (30% známky). Při hodnocení budou posuzovány získané způsobilosti, zejména schopnost provádět logické a souvislé důkazy teoretických výsledků a schopnost analyzovat a řešit složitější problémy vztahující se k obsahu předmětu.
Garantem předmětu je stanoveno, že zápočet se při opakovaném zapsání
neuznává (viz čl. 24, odst. 3 SZŘ ZČU).
|
Obsah
|
Náplní předmětu je především výběr z následujících partií, které se neobjevují ve standardních odborných předmětech: nelineární obyčejné a parciální diferenciální a diferenční rovnice, funkcionální analýza, optimalizace, numerické metody pro řešení obyčejných parciálních diferenciálních rovnic, efektivní metody pro řešení soustav lineárních algebraických rovnic, numerické modelování složitých jevů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kelley, Walter G.; Peterson, Allan C. Difference equations : an introduction with applications. 2nd ed. San Diego : Harcourt Academic Press, 2001. ISBN 0-12-403330-X.
-
Doporučená:
Leveque, Randall J. Finite volume methods for hyperbolic problems. 1st ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-81087-6.
-
Doporučená:
Murray, J. D. Mathematical biology. 2nd ed. corr. Berlin : Springer, 1993. ISBN 3-540-57204-X.
-
Doporučená:
Quarteroni, Alfio; Valli, Alberto. Numerical approximation of partial differential equations. 2 corr. printing. New York : Springer-Verlag, 1979. ISBN 3-540-57111-6.
-
Doporučená:
Atkinson, Kendall; Han, Weimin. Theoretical numerical analysis : a functional analysis framework. New York : Springer, 2001. ISBN 0-387-95142-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Celkem
|
162
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozumět principům a metodám z oblasti diferenciálního počtu funkcí jedné i více proměnných
|
rozumět principům a metodám z oblasti integrálního počtu funkcí jedné i více proměnných |
rozumět principům a metodám z oblasti řešení okrajových a počátečně-okrajových úloh pro obyčejné a parciální diferenciální rovnice (existence řešení, základní metody řešení) |
rozumět principům numerických metod a základním postupům jejich analýzy (numerické metody lineární algebry, řešení nelineárních rovnic, numerické metody pro obyčejné a parciální diferenciální rovnice)
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
analyticky a numericky řešit základní okrajové a počátečně-okrajové úlohy pro obyčejné a parciální diferenciální rovnice |
navrhovat základní matematické modely, formulovat související úlohy, navrhovat základní numerické modely, metody a algoritmy |
algoritmizovat základní metody, používat počítačový software MATLAB nebo podobný a implementovat algoritmy numerických metod |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
aktivně se více specializovat v oblasti matematické analýzy a numerické matematiky, zejména v souvislosti s tématem diplomové práce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se ve vybraných partiích z oblastí matematické analýzy a numerické matematiky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracovat s matematickými modely |
používat nástroje a metody vybraných matematických disciplín |
vhodnou kombinací příkladů a protipříkladů demonstrovat základní tvrzení abstraktní teorie |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|