|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / DR1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
DR1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Dřevěné konstrukce 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět zahrnuje návrh nosných dřevěných konstrukcí staveb a jejich užití v pozemních stavbách.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
Vypracování a odevzdání semestrální práce na odpovídající úrovni
Zápočet získaný v předchozích letech studia se neuznává.
Požadavky ke zkoušce:
Aktivní znalost probírané látky a schopnost aplikovat látku na řešení konkrétních úloh
|
Obsah
|
1. týden Proces navrhování konstrukcí, návrhová životnost, návrhová situace, zásady navrhování s přihlédnutím ke spolehlivosti, odolnost konstrukce, mezní stavy únosnosti a mezní stavy použitelnosti, materiály dřevěných konstrukcí, třídy vlhkosti
2. týden Navrhování dřevěných prvků podle ČSN EN 1995. Mezní stavy únosnosti a mezní stavy použitelnosti
3. týden Základní způsoby namáhání. Tah, tlak, stabilita ideálního prutu, lokální stabilita, vzpěrná délka pro rovinné vybočení, vzpěrná délka při zkroucení, vzpěrné délky jednotlivých prutů, prutových soustav a rámů. Teorie 2. řádu, vzpěrná pevnost, únosnost tlačeného prutu, členěné pruty
4. týden Ohyb, únosnost při ohybu, ohyb ve dvou rovinách, stabilita při ohybu
5. týden Kombinace namáhání, tah a ohyb, tlak a ohyb, ohyb a kroucení
6. týden Spoje lepené, hřebíkové spoje, sponkové spoje, svorníkové spoje, kolíkové spoje, vrutové spoje, tesařské spoje, hmoždíkové spoje.
7. týden Mezní stavy použitelnosti, deformace, prokluz spoje, mezní průhyby, kmitání konstrukcí.
8. týden Rovinné dřevěné konstrukce, nosníky, plostěnné nosníky, příhradové nosníky, detaily konstrukcí, stojky, vaznice
9. týden Prostorová tuhost dřevěných konstrukcí a její zajištění, dřevěné konstrukce zastřešení
10.týden Dřevěné konstrukce budov
11.týden Navrhování dřevěných konstrukcí na účinky požár, zásady návrhu, základní návrhové postupy
12.týden Metody posuzování požární odolnosti konstrukcí
13.týden Ochrana dřevěných konstrukcí před znehodnocením, konstrukční ochrana dřevě, dřevokazné houby, dřevokazný hmyz, ochranné prostředky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČSN EN 1995-1-1 (73 1701) Eurokód 5: Navrhování dřevěných konstrukcí. Část 1-1, Obecná pravidla - Společná pravidla a pravidla pro pozemní stavby = Eurocode 5: Design of timber structures - Part 1-1: General - Common rules and rules.
-
Základní:
Petr Kuklík. Dřevěné konstrukce. 2005.
-
Základní:
Petr Kuklík, A. Kuklíková, K. Mikeš. Dřevěné konstrukce 1- cvičení.
-
Doporučená:
ČSN EN 1990 ( 73 0002) Eurokód: Zásady navrhování konstrukcí. Praha : Český normalizační institut, 2004.
-
Doporučená:
ČSN EN 1991 - Zatížení stavebních konstrukcí.
-
Doporučená:
Wald Fr. a kolektiv. Výpočet požární odolnosti stavebních konstrukcí. ČVUT Praha, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
23
|
Celkem
|
105
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základní nosné stavební konstrukce - základy, svislé a vodorovné konstrukce, střechy a schodiště
|
jmenovat nenosné stavební konstrukce včetně příček, podlah, krytin a povrchů |
znát základy a učivo stavební mechaniky a statiky staveb k návrhu jednoduchých konstrukcí |
znát učivo pružnosti a pevnosti v rozsahu základních namáhání - tlak, tah, ohyb, smyk, kroucení |
znát postupy a normativní požadavky k stanovení zatížení a jejich kombinací pro výpočty podle mezních stavů |
rozpoznat stavební materiály, zejména na bázi dřeva |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
určit nosné a nenosné konstrukce staveb
|
sestavit zatížení a jejich kombinace podle platných norem EN 1990 Zásady navrhování |
rozpoznat základní případy namáhání - tlak, tah, ohyb, smyk, kroucení |
číst a vytvářet jednoduché stavební výkresy - půdorys, řez |
vypočítat vnitřní síly na jednoduchých konstrukcích - prostý a spojitý nosník, konzola, svislice, diagonály |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
získat znalosti o tradičních i moderních nosných dřevěných konstrukcích pozemních staveb
|
získat znalosti a technické informace o materiálech ze dřeva |
získat znalosti o navrhování nosných dřevěných konstrukcích |
získat znalosti o návrhu ohýbaných, tlačených a tažených prvků ze dřeva a z materiálů na bázi dřeva |
získat znalosti o návrhu spojů dřevěných prvků |
získat znalosti o škůdcích, degradaci a ochraně dřeva |
získat znalosti o ochraně dřeva proti požáru a stanovení únosnosti za požáru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
definovat rozdíly mezi jednotlivými konstrukcemi
|
orientovat se v použití materiálů na bázi dřeva |
volit vhodné dřevěné konstrukce pro umístění ve stavbě a pro daný typ stavby
|
řešit návrh materiálu a návrh jednotlivých svislých a vodorovných konstrukcí, návrh jejich profilu a spojů |
navrhovat ochranu dřeva proti škůdcům, vlhkosti nebo požáru |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška založená na výkladu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|