|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / INS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
INS1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Inženýrské stavby 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se obeznámí:
- s inženýrskými stavbami zahrnujícími stavby dopravní, vodohospodářské a konstrukčně inženýrské
- s popisem konstrukčního systému, řešení a použití těchto staveb
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
Vypracování a odevzdání semestrálni práce s odpovídající úrovní a její obhajoba
Požadavky ke zkoušce:
Aktivní znalost přednášené látky a schopnost její aplikace na řešení konkrétních konstrukcí.
|
Obsah
|
1. týden Inženýrské objekty a konstrukce jejich specifika,
úvod a rozdělení staveb, základy a konstrukce v pozemních stavbách
2. týden Zdravotnětechnické stavby 1
jímání a úpravny vod, čistírny, stoky, vodovody
hřibové stropy pro velká rozpětí a zatížení
3. týden Zdravotnětechnické stavby 2
specifika provádění, bílé vany, agresivita prostředí
4.týden dopravní stavby, dělení komunikací a jejich základní druhové rozdělení s šířkovým uspořádáním
5. týden dopravní stavby, směrové a výškové vedení komunikací a jejich základní návrhové parametry krytu vozovek
6. Areálové komunikace , obslužné komunikace , vykládací , nakládací rampy návaznosti na stavební objekt
7. týden Konstrukce na poddolovaných územích
specifika, příklady, statické systémy
8. týden Ocelové konstrukce 1
rozdělení, popis, použité materiály
9. týden Ocelové konstrukce 2
konstrukce dopravní velkých rozpětí, technologické budovy, speciální konstrukce
10. týden Věže a stožáry, výškové stavby
Ocelové, betonové věže samonosné,výškové stavby, kotvené stožáry
11. týden Mosty
materiály, nosná konstrukce, základy, opěry, mostovka, příklady , rozdělení mostů základní názvosloví
12. týden rozdělení ocelových mostů , druhy , konstrukční řešení
13. týden rozdělení betonových mostů , druhy , konstrukční řešení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Petr Hájek. Konstrukce pozemních staveb 1.. ČVUT Praha.
-
Doporučená:
Jílek, Grenčík a kol. Betonové konstrukce I..
-
Doporučená:
Jílek, Grenčík a kol. Betonové konstrukce II..
-
Doporučená:
L.Janda, Z.Kleisner, J.Zvara. Betonové mosty..
-
Doporučená:
Pechar,Bureš,Schindler. Kovové mosty. SNTL, 1990.
-
Doporučená:
Ladislav Votruba. Úvod do vodohospodářského inženýrství.
-
Doporučená:
Bažant. Zakládání staveb.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát stavební materiály a stavební konstrukce na úrovni předmětů Statika 1 a 2, Pružnost pevnost 1 a 2, Ocelové a betonové konstrukce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
řešit a vypočítat vnitřní účinky na konstrukcích |
navrhnout a posoudit konstrukci a průřez posuzovaného prvku |
sestavit veškeré zatížení na danou konstrukci |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v oblasti inženýrských staveb |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
řešit a sestavit konstrukci |
navrhnout a řešit technologicky konstrukci hrubé stavby a POV |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|