|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / SKIN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
SKIN
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Seminář z kinematiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
6 / -
|
53 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky
- praktického řešení vybraných problémů kinematiky bodu (přímočarý a křivočarý pohyb)
- praktického řešení vybraných problémů kinematiky tělesa (rovinný a prostorový pohyb)
- praktického řešení křivosti trajektorií bodů a obálek
- praktického řešení kinematiky rovinné soustavy vázaných těles (analytické a grafické metody)
Seminář z kinematiky je doporučen k předmětu KME/KIN. Doplňuje a rozšiřuje látku probíranou v předmětu KME/KIN formou příkladů a praktických ukázek.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na seminářích minimálně 75%. Vypracování seminární práce na odpovídající úrovni.
|
Obsah
|
1) Vyšetřování přímočarého pohybu bodu (rovnoměrný a rovnoměrně zrychlený pohyb).
2) Nerovnoměrný přímočarý pohyb bodu, harmonický pohyb. Řešení vratného pohybu, technické aplikace.
3) Křivočarý pohyb hmotného bodu v rovině (středy křivosti z definice dostředivého zrychlení).
4) Křivočarý pohyb bodu v prostoru.
5) Vyšetřování flexní a torzní křivosti křivek aplikací Frenetových vztahů.
6) Aplikace základního rozkladu obecného rovinného pohybu tělesa.
7) Póly a polodie, vlastnosti a výpočty.
8) Vyšetřování středů křivosti trajektorií bodů a obálek.
9) Aplikace obecného rozkladu obecného rovinného pohybu tělesa.
10) Složení rovinných soustav těles. Vyšetřování pólů pohybu vázaných soustav těles (pólová věta).
11) Ukázky mechanických modelů a počítačové simulace pohybu vybraných základních mechanismů. Kinematické řešení rovinných mechanismů - příklady.
12) Kinematické řešení rovinných mechanismů pomocí analytických a grafických metod - praktické příklady.
13) Kinematické řešení soustav s ozubenými koly (předlohové a planetové soustavy).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Rosenberg. Kinematika. PLzeň. VŠSE, 1980.
-
Základní:
Křen,J. Řešené příklady z kinematiky I.,II. Skripta VŠSE Plzeň, 1986.
-
Doporučená:
Meriam, J. L. Engineering Mechanics. Volume 2, Dynamics. 6th ed. Hoboken : John Wiley & Sons, 2007. ISBN 978-0-471-73931-9.
-
Doporučená:
Rosenauer, N.; Willis, A. H. Kinematics of mechanisms. New York : Dover Publications, 1967.
-
Doporučená:
Brát,V.- Rosenberg,J.-Jáč,V. Kinematika. SNTL/ALFA Praha, 1987.
-
Doporučená:
Hlaváč, Zdeněk; Vimmr, Jan. Sbírka příkladů ze statiky a kinematiky. 1. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-609-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientuje se ve vektorovém počtu |
vysvětlit základy diferenciálního počtu |
vysvětlit základy integrálního počtu |
klasifikovat obecné vlastnosti funkcí matematické analýzy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vypočítat skalární a vektorový součin vektorů |
realizovat derivace funkcí matematické nanlýzy |
řešit základní integrály funkcí matematické analýzy |
charakterizovat základní typy lineárních diferenciálních rovnic |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v praktickém řešení kinematiky bodu |
vysvětlit kinematiku tělesa (rovinný a prostorový pohyb) |
klasifikovat rovinné soustavy těles |
popsat analytické kinematické řešení vázané soustavy těles |
identifikovat metody grafického kinematického řešení vázané soustavy těles (rychlosti) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
řešit kinematické závislosti bodu (poloha, rychlost, zrychlení) |
realizovat kinematickou analýzu pohybu tělesa (rovinný a prostorový pohyb) |
charakterizovat křivosti trajektorií bodů a obálek |
vypočítat kinematické závislosti pohybu vázané soustavy těles |
analyzovat rychlostní poměry bodů a těles vázané mechanické soustavy (grafické metody) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|