|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / SZMMK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
SZMMK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Státní závěrečná zkouška - MMK
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Matematické modelování v mechanice kontinua
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KMA/PDR a KME/MK
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem státní zkoušky je ověřit, že student
- úspěšně zvládl znalosti z oblastí mechaniky kontinua,
- umí aktivně používat metody matematického modelování v oblasti mechaniky,
- má nezbytné odborné dovednosti, znalosti a kompetence, jež dále využije v praxi či v doktorském studiu daného oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Při hodnocení jsou posuzovány získané znalosti, zejména z analytických i numerických metod deformační a napěťové analýzy těles a konstrukcí.
|
Obsah
|
Tématické okruhy státní závěrečné zkoušky jsou každoročně vyhlašovány katedrou mechaniky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
definovat základní okrajové a počáteční úlohy mechaniky kontinua a popsat jejich formulace |
orientovat se v matematickém modelování kontinua |
orientovat se v experimentálním modelování úloh mechaniky kontinua |
popsat a vysvětlit Lagrangeův a Eulerův popis kontinua (základní tenzory přetvoření a napjatosti)
|
popsat konstitutivní vztahy, zákony zachování, podmínky rovnováhy, vedení tepla |
popsat základy nelineární mechaniky kontinua |
orientovat se v základech termodynamiky kontinua |
orientovat se v základech variačních úloh pro elastické kontinuum a v metodách jejich numerického řešení |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
popsat a řešit deformačně-napjatostní charakteristiky pružných těles (lineární a nelineární úlohy, elastostatika, elastotermodynamika) |
popsat a řešit numerické řešení lineárních a nelineárních úloh mechaniky kontinua |
popsat a řešit variační formulace základních úloh mechaniky kontinua |
popsat a řešit úlohy pro termoelastické kontinuum |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
úspěšné zvládnutí státní závěrečné zkoušky prokazuje, že student si během studia v dostatečné míře osvojil všechny znalosti z oblasti mechaniky kontinua a matematických metod v mechanice |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
úspěšné zvládnutí státní závěrečné zkoušky prokazuje, že student umí aktivně používat matematické metody ve spojitosti s popisem kontinua a má nezbytné odborné dovednosti a kompetence, které dále využije v praxi či v doktorském studiu daného oboru |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|