|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMM / KPO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMM
/
KPO
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Koroze a protikorozní ochrana
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KMM/CH nebo KMM/UMCH nebo KMM/9CH a KMM/NM nebo KMM/9NM
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy povrchového inženýrství. Budou popsány základní vlastnosti povrchů, jejich interakce a porušování prostředím. Budou prezentovány ochrany povrchů pomocí organických a anorganických povlaků. Pozornost bude zaměřena také na hodnocení vlastností povrchů a povrchových úprav.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: Absolvování cvičení, vypracování referátu, exkurze, test.
Zkouška: Znalost přednášené i procvičené látky.
|
Obsah
|
Problematika koroze v průmyslu. Korozní inženýrství. Formy koroze a korozní charakteristiky konstrukčních materiálů. Oxidace a vysokoteplotní reakce. Základy antikorozní ochrany. Zkoušení koroze.
Přehled témat přednášek:
1. Úvod: obsah předmětu, podmínky zápočtu, požadavky ke zkoušce. Povrch a jeho vlastnosti, interakce povrchu s plyny
2. Charakter korozních dějů
3. Typy korozního napadení
5. Koroze keramických a kompozitních materiálů v plynech a kapalinách
6. Souvislost chemických a fyzikálních činitelů ovlivňujících korozi
7. Druhy povrchů, jejich vlastnosti a porušování
8. Způsoby ochrany povrchů
9. Druhy povlaků, jejich předběžná úprava a způsoby ochrany
10. Způsoby povlakování kovů, plastických hmot a keramiky
11. Organické povlaky a nátěry
12. Povrchové úpravy plastických hmot a organických hmot
13. Lepidla, směry vývoje povrchových úprav
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
COURSEWARE ZČU
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Petr Beneš, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. Ing. Petr Beneš, Ph.D. (60%),
Doc. Ing. Olga Bláhová, Ph.D. (40%),
-
Cvičící:
Doc. Ing. Petr Beneš, Ph.D. (50%),
Doc. Ing. Olga Bláhová, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
2
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
3
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
89
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti z chemie a materiálového inženýrství |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
základní znalosti z chemie a materiálového inženýrství |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti budou schopni posoudit působení prostředí na korozi určitých součástí a navrhnout vhodné povrchové úpravy pro konkrétní prostředí a podmínky namáhání konkrétních součástí. Dále budou schopni zhodnotit základní vlastnosti vytvořených povrchových úprav i povrchů po určité době provozu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
budou schopni zhodnotit základní vlastnosti vytvořených povrchových úprav i povrchů po určité době provozu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Prezentace práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|