|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / AGCR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
AGCR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Geografie cestovního ruchu v angličtině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
28 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KGE/GVC a KMO/GCR a KMO/GVC
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zprostředkovat přehled o územním aspektu cestovního ruchu jako významné charakteristice a specifickém rysu tohoto odvětví. Poskytnout základní orientaci o atraktivitách a předpokladech cestovního ruchu v ČR, Evropě a ve světě. Zprostředkovat metody pro analýzu vybrané oblasti (destinace) z hlediska geografie cestovního ruchu. Popsat a na příkladech ilustrovat typy atraktivit cestovního ruchu. Popsat rajonizaci cestovního ruchu v ČR. Charakterizovat a na příkladech ukázat dopady cestovního ruchu na území. Identifikovat a představit proudy cestovního ruchu v ČR a ve světě. Prakticky ukázat klíčové aspekty geografie cestovního ruchu při exkurzi.
|
Požadavky na studenta
|
1) Plnění bodovaných aktivit, které jsou zadávány na cvičení a vztahují se k obsahu přednášené látky a aktuální situaci v řešené oblasti. Aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Zpravidla se jedná o čtyři aktivity, součástí minimálně dvou je prezentace výstupů. Řádný termín pro odevzdání poslední bodované aktivity je poslední den výuky v semestru.
2) Písemný zkouškový test.
Na vstupní hodině předmětu je studujícím zprostředkován systém bodového hodnocení pro daný semestr.
Studující musí získat 50 % všech bodů pro úspěch v předmětu.
|
Obsah
|
Geografie cestovního ruchu, role cestovního ruchu ve světovém hospodářství a ve vědních disciplínách
Lokalizační faktory a podmínky pro rozvoj cestovního ruchu
Selektivní a realizační faktory a předpoklady cestovního ruchu
Přírodní, kulturně-historické, společenské, sportovně-rekreační a další atraktivity cestovního ruchu
Volný čas a cestovní ruch, chování ve volném čase
Regionálně ekonomické, sociální, kulturní a ekologické dopady (důsledky) rozvoje cestovního ruchu v území
Typologie oblastí a středisek cestovního ruchu, prostorová organizace cestovního ruchu
Zdrojové oblasti a proudy návštěvníků v cestovním ruchu
Mezinárodní cestovní ruch - geografie cestovního ruchu podle UNWTO
Regionální geografie cestovního ruchu v Evropě a v ČR
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Williams, Stephen. (2009). Tourism Geography: A New Synthesis. Oxon: Routledge.
-
Základní:
Boniface, Brian G.; Cooper, Robyn; Cooper, Chris. (2016). Worldwide destinations : the geography of travel and tourism. , 7th edition.
-
Doporučená:
Newton, Velvet. (2021). An Introduction to the Geography of Tourism. , Rowman & Littlefield.
-
Doporučená:
Hall, Michael C.; Page, Stephen J. (2002). The geography of tourism and recreation : environment, place and space. London : Routledge, 2nd ed.
-
Doporučená:
Robinson, Peter. (2012). Tourism : the key concepts.
-
Doporučená:
Henderson, Joan C. (2007). Tourism crises : causes, consequences and management. Amsterdam : Butterworth-Heinemann.
-
Doporučená:
Goeldner, Charles R.; Ritchie, J. R. Brent. (2009). Tourism principles, practices, philosophies. Hoboken : John Wiley & Sons, 11th ed.
-
Doporučená:
Hall, Michael C., Lew, Alan A. (2009). Understanding and Managing Tourism Impacts: An Integrated Approach. Oxon: Routledge.
-
Doporučená:
Lew, Alan A.; Hall, Michael C.;Dallen Timothy. (2011). World Regional Geography: Human Mobilities, Tourism Destinations, Sustainable Environments. Kendall Hunt Publishing.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat základní historický vývoj v ČR i ve světě |
prokázat znalost pojmosloví v odvětví cestovního ruchu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prakticky aplikovat citační normu APA 7th dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU |
prakticky používat angličtinu na úrovni B2 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat různé typy atraktivit cestovního ruchu |
charakterizovat dopady cestovního ruchu v území |
uvést příklady k jednotlivým teoretickým aspektům předmětu |
identifikovat a vysvětlit proudy cestovního ruchu v ČR a ve světě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat získané znalosti a metody na konkrétním příkladu destinace při samostatné práci |
pozorovat, analyzovat, rozlišit a vysvětlit pozorované jevy v případě výuky v terénu (exkurze) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|