|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / AMSCR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
AMSCR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Marketing služeb CR v angličtině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Marketing služeb cestovního ruchu v angličtině
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 200
|
5 / 13
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KMO/MSCR
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Doplnit základní znalosti marketingu o specifika marketingu podniků a destinací cestovního ruchu. Identifikovat, charakterizovat a shrnout specifika služeb a marketingu služeb. Popsat marketingové nástroje v činnosti podniků cestovního ruchu i podniků a institucí bezprostředně s cestovním ruchem spojených. Popsat různé přístupy k marketingovému mixu a uvést příklady z oblasti podniků a destinací cestovního ruchu. Zprostředkovat specifika marketingu různých typů podniků cestovního ruchu. Procvičit tato specifika na konkrétních příkladech z praktického života podniků a destinací cestovního ruchu.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je studentovi udělován za plnění bodovaných aktivit, které jsou zadávány na cvičení a vztahují se k obsahu přednášené látky a aktuální situaci v řešené oblasti. Aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Aktivity jsou bodovány. Podmínkou pro získání zápočtu je získání alespoň 70 % bodů, které mohou být za semestr celkově získány. Na úvodním cvičení předmětu je studentům zprostředkován systém bodového hodnocení pro daný semestr.
Řádný termín pro odevzdání poslední aktivity v prezenčním studiu je poslední den výuky v semestru. V případě nedostatečného bodového zisku budou studentovi zadány opravné aktivity, je možná právě jedna oprava, termín odevzdání opravných aktivit v prezenčním studiu je konec třetího týdne zkouškového období daného semestru. Termíny pro kombinované studium jsou specifikovány na Courseware.
Zkouška je písemná.
|
Obsah
|
Úvod do marketingu služeb cestovního ruchu.
Specifika marketingu ve službách a v cestovním ruchu.
Cestovní ruch a služby, definice služeb, význam a klasifikace služeb.
Specifické vlastnosti služeb a jejich marketing - příklady.
Nabídka, poptávka na trhu služeb a spotřebitelské rozhodování.
Marketingový výzkum v oblasti služeb a cestovního ruchu.
Marketingová strategie podniků cestovního ruchu - tvorba a implementace.
Marketingový mix v podnicích cestovního ruchu - různé přístupy.
Úloha lidského faktoru ve službách.
Implementace marketingových nástrojů - praktické příklady.
Specifika marketingu v podnicích a zařízeních cestovního ruchu a destinacích.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Morrison, Alastair M. (2019). Marketing and managing tourism destinations. , Second edition.
-
Základní:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. (2018). Marketing management. , 15e.
-
Základní:
Wirtz, Jochen; Lovelock, Christopher H. (2016). Services marketing : people, technology, strategy. , Eighth edition.
-
Rozšiřující:
Jauhari, Vinnie. (2017). Hospitality marketing and consumer behavior : creating memorable experiences.
-
Rozšiřující:
Rogers, Tony; Rogers, Tony. (2006). Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. Amsterdam : Elsevier, 1st ed.
-
Rozšiřující:
Kolb, Bonita. (2006). Tourism marketing for cities and towns : using branding and events to attract tourists. Amsterdam : Elsevier.
-
Doporučená:
Horner, Susan; Swarbrooke, John. (2016). Consumer behaviour in tourism. , Third edition.
-
Doporučená:
Yayici, Emrah. (2016). Design thinking methodology book.
-
Doporučená:
Oh, Haemoon. (2008). Handbook of hospitality marketing management. Amsterdam : Elsevier.
-
Doporučená:
Morrison, Alastair M. (2009). Hospitality and Travel Marketing. Delmar Cengage Learning.
-
Doporučená:
Middleton, Victor T.C.; Fyall, Alan; Morgan, Mike; Ranchhod, Ashok. (2009). Marketing in Travel and Tourism. Butterworth-Heinemann.
-
Doporučená:
Polaine, Andrew; Lovlie, Lavrans,; Reason, Ben. (2013). Service design : from insight to implementation.
-
Doporučená:
Reason, Ben; L?vlie, Lavrans,; Flu, Melvin Brand. (2016). Service design for business : a practical guide to optimizing the customer experience.
-
Doporučená:
Robinson, Peter. (2012). Tourism : the key concepts.
-
Doporučená:
Goeldner, Charles R.; Ritchie, J. R. Brent. (2009). Tourism principles, practices, philosophies. Hoboken : John Wiley & Sons, 11th ed.
-
Doporučená:
Wirtz, Jochen. (2017). Winning in service markets : success through people, technology and strategy.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat znalost pojmosloví v odvětví cestovního ruchu |
prokázat znalost základních vazeb v odvětví cestovního ruchu |
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti |
popsat základy marketingu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prakticky aplikovat normu ČSN 690 a 690-2 dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat specifické vlastnosti služeb a jejich marketingu |
vysvětlit specifika marketingu různých typů podniků cestovního ruchu |
rozlišit různé přístupy k marketingovému mixu a navrhnout obsahy jednotlivých jeho nástrojů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat marketingové nástroje, dovednosti a postupy v činnosti podniků cestovního ruchu, destinací a dalších subjektů působících v tomto odvětví |
aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce |
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Řešení problémů, |
Skupinová konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|