|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / DSMF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
DSMF
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Strategický marketing firmy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit s podstatou a metodami strategického marketingu s praktickým zaměřením zejména na obchodní firmy. Vysvětlit problematiku tvorby marketingového plánu firmy, seznámit s metodami kontroly plnění tohoto plánu. Naučit studenty orientovat se v problematice tvorby marketingové strategie v mezních podnikatelských situacích a osvojit si metody výzkumu trhu.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování semestrální práce - strategický plán podniku a jeho vyhodnocení (resp. k tématu obsahového zaměření 1.- 10). Po vypracování semestrální práce následuje ústní zkouška.
Tématické okruhy ke zkoušce: 1. Strategický marketing jako součást strategického managementu 2. Hodnocení tržní výkonnosti podniku 3. Diagnostika obchodních podniků 4. Balanced Scorecard - strategický systém měření efektivnosti 5. Metoda PIMS a možnosti jejího využití u obchodních firem 6. Systemizace marketingových strategií 7. Pojetí marketingu v mezinárodním tržním prostoru 8. Základní otázky a problémy marketingového auditu 9. Evropská unie a marketingové strategie 10. Strategické aktivity podniků v krizi
|
Obsah
|
Předmět je určen pro doktorské studium.
Strategické řízení firem a organizací - limitující faktor marketingového procesu Hodnocení tržní výkonnosti podniku Strategický marketingový proces: plánování, realizace, kontrola Základní a specifické metody marketingové situační analýzy Marketingový informační systém, PIMS program Strategické marketingové cíle, proces přípravy marketingových strategií Marketingové strategie Implementace marketingových strategií; strategicky orientovaná firemní kultura Marketingový audit Specifika tvorby marketingové strategie na mezinárodních trzích Marketingové strategie v mezních podnikatelských situacích
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kaplan, Robert S.; Norton, David P. Balanced scorecard : strategický systém měření výkonnosti podniku. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. ISBN 80-7261-032-5.
-
Základní:
Bureš, Ivan. Marketing pro firmu v krizi. 1. vyd. Praha : Management Press, 1995. ISBN 80-85603-89-6.
-
Základní:
Lyková, Jana. Marketingový audit a kontrola. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-720-6.
-
Základní:
Jakubíková, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.
-
Základní:
Horáková, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1.
-
Základní:
Jakubíková, Dagmar. Strategický marketing. Strategie a trendy.. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
Základní:
Dedouchová, Marcela. Strategie podniku. Vyd. 1. Praha : C.H. Beck, 2001. ISBN 80-7179-603-4.
-
Rozšiřující:
Meffert, Heribert. Marketing - management. 1. vyd. Praha : Grada, 1996. ISBN 80-7169-329-4.
-
Rozšiřující:
Kotler, Philip. Marketing management. eleventh ed. New Jersey : Prentice-Hall, 2000. ISBN 0-13-049715-0.
-
Doporučená:
Cooper, John; Lane, Peter. Marketingové plánování : praktická příručka manažera. 1. vyd. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-641-2.
-
Doporučená:
Bowman, Cliff. Strategický management. 1. vyd. Praha : Grada, 1996. ISBN 80-7169-230-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvovat magisterský stupeň studia |
mít výborné znalosti marketingových principů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
diskutovat a vysvětlit soudobé marketingové teorie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zpracovat strategický marketingový plán |
obhájit zpracované řešení |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|