|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / DSMFN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
DSMFN
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Strategický marketing firmy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
15
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
15
[HOD/SEM]
Seminář
15
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit s podstatou a metodami strategického marketingu s praktickým zaměřením zejména na obchodní firmy. Vysvětlit problematiku tvorby marketingového plánu firmy, seznámit s metodami kontroly plnění tohoto plánu. Naučit studenty orientovat se v problematice tvorby marketingové strategie v mezních podnikatelských situacích a osvojit si metody výzkumu trhu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast minimálně na čtyřech blocích výuky, samostudium doporučených zdrojů. Zpracování semestrální práce: strategický plán podniku a jeho vyhodnocení (rozsah práce je 20 - 30 normostran). Zkouška je formou obhajoby uvedené semestrální práce.
|
Obsah
|
Předmět je určen pro doktorské studium.
Strategické řízení firem a organizací - limitující faktor marketingového procesu Hodnocení tržní výkonnosti podniku Strategický marketingový proces: plánování, realizace, kontrola Základní a specifické metody marketingové situační analýzy Marketingový informační systém, PIMS program Strategické marketingové cíle, proces přípravy marketingových strategií Marketingové strategie Implementace marketingových strategií; strategicky orientovaná firemní kultura Marketingový audit Specifika tvorby marketingové strategie na mezinárodních trzích Marketingové strategie v mezních podnikatelských situacích
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Základní:
Machková, Hana. Mezinárodní marketing : strategické trendy a příklady z praxe. Čtvrté vydání. 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
-
Základní:
Jakubíková, Dagmar. Strategický marketing : strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
Doporučená:
Smrčka, Luboš; Plaček, Jan. Company control and takeovers as a growth strategy. 2015. ISBN 978-0-9933254-0-3.
-
Doporučená:
Kumar, Nirmalya. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2439-3.
-
Doporučená:
Horáková, Helena. Marketingové strategie. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-85970-81-4.
-
Doporučená:
DAWAR, N. Shifting Your Strategy from Products to Customers. Boston: Harward Business Review Press, 2013. ISBN 978-1-4221-8717-3.
-
Doporučená:
MACBETH, D. K. Strategic Analysis of Supply Chain Design.. Southampton (UK): Univerzity of Southampton Business School 1.ed. 79 pp. ISBN 978-87-403-1178-5.
-
Doporučená:
CRAVENS, David, Nigel PIERCY. Strategic Marketing, 10th ed.. McGraw-Hill/Irwin, 2012. ISBN 13: 978-007802890.
-
Doporučená:
Souček, Zdeněk. Strategie úspěšného podniku. Symbióza kreativity a disciplíny. Praha, 2015. ISBN 978-80-7400-572-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
260
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
100
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Celkem
|
390
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvovat magisterský stupeň studia |
mít výborné znalosti marketingových principů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat základní principy marketingového řízení |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
diskutovat a vysvětlit soudobé marketingové teorie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zpracovat strategický marketingový plán |
obhájit zpracované řešení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|