|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / EBU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
EBU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
E-Business
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s hlavními světovými přístupy k termínu e-business, naučit studenty porozumět možnostem, které nástroje e-business otevírají v oblastech zvyšování efektivity a efektivnosti fungování různých typů subjektů (entit) v ekonomice (firmy, vlády, domácnosti) v kontextu organizačních procesů, naučit studenty kriticky posoudit různé možnosti nasazení informačních a komunikačních technologií v rámci organizačních strategií, seznámit studenty s možnostmi technologického zajištění a implementace e-business strategií a jejich riziky. Na případových studiích daná témata prakticky ilustrovat a diskutovat.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou udělení zápočtu je zpracování seminární práce, která je prezentována během cvičení, popř. během speciálního, pro tento účel určeného termínu. Seminární práce může být jednou opravena.
Zkouška je písemná, test obsahuje otevřené i uzavřené otázky (u nichž je vždy pouze jedna odpověď správná).
Hodnocení: 90-100 % výborně, 80-89 % velmi dobře, 70-79 % dobře, 69 % a méně nevyhověl.
|
Obsah
|
Informační společnost a místo člověka v tzv. nové ekonomice
Vymezení termínu e-business a srovnání hlavních světových pohledů na tuto problematiku
Strategie a aplikační oblasti pro nasazení nástrojů e-business
Vztah mezi využitím nástrojů e-business a zvyšováním operační efektivity a efektivnosti různých subjektů (firmy, vlády, domácnosti)
Technologie a infrastruktura e-business
E-business a jeho význam pro řízení dodavatelsko-odběratelského řetězce
Implementace nástrojů e-business v organizační praxi a její specifika
Nástroje e-business jako klíčový element pro rozvoj řízení vztahů se zákazníky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Chaffey, Dave. (2015). Digital e-business and e.commerce management : strategy, implementation and practice. , Sixth edition.
-
Základní:
Reynolds, Jonathan. (2010). E-business : a management perspective. Oxford : Oxford University Press.
-
Základní:
Gála, Libor; Pour, Jan; Šedivá, Zuzana. (2009). Podniková informatika. Praha : Grada, 2., pĹeprac. a aktualiz. vyd.
-
Základní:
Basl, Josef; Blažíček, Roman. (2012). Podnikové informační systémy : podnik v informační společnosti. Praha : Grada, 3., aktualiz. a dopl. vyd.
-
Doporučená:
Novotný, Ota; Voříšek, Jiří. (2011). Digitální cesta k prosperitě. Praha : Professional Publishing, 1. vyd.
-
Doporučená:
Basl, Josef. (2011). Inovace podnikových informačních systémů : podpora konkurenceschopnosti podniků. Praha : Professional Publishing, 1. vyd.
-
Doporučená:
Stallmann, Franziska; Wegner, Ullrich. (2015). Internationalisierung von E-Commerce-Geschäften.
-
Doporučená:
Pospíšilová, Marie; Mejzlík, Ladislav,; Velechovská, Lenka. (2008). Počítačem integrované řízení podniku. Praha : BOVA POLYGON, Vyd. 1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
38
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat základní znalosti z oblastí podnikové ekonomiky, marketingu, managementu a podnikové informatiky na úrovni bakalářského studia |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat základní nástroje marketingu na internetu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat e-business a jeho základní nástroje |
objektivně a kriticky zhodnotit význam informačních a komunikačních technologií v podnikovém řízení či v podnikových procesech |
rozlišit různé aplikační roviny nástrojů e-business |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat aktuální potřeby podniku/organizace z pohledu využití ICT v kontextu podnikových procesů |
navrhnout vhodné e-business řešení, které má potenciál pozitivně ovlivnit konkurenceschopnost organizace |
předvídat různá rizika, která mohou být spojena s využíváním ICT a vyhnout se jim, popř. je redukovat |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|