|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / EEI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
EEI
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Evropská ekonomická integrace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
27 / -
|
14 / -
|
6 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 39
|
0 / 9
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
12
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KEF/EEI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout informace o fungování evropské ekonomické integrace v rámci EU, vysvětlit úlohu institucí EU při řízení integračních procesů, vysvětlit podstatu, funkce a strukturu rozpočtu EU, charakterizovat Hospodářskou a měnovou unii a vybrané politiky v ekonomické oblasti, zhodnotit současný stupeň rozvoje evropské ekonomické integrace a dopady členství v EU.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je studentovi udělován za plnění bodovaných aktivit, které se vztahují k tématům v programu předmětu. Aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Součástí bodovaných aktivit jsou průběžné online testy v e-learningovém kurzu a závěrečný souhrnný test. Průběžné online testy je možné opakovat vícekrát, závěrečný test je možné opakovat dvakrát.
Specifikace bodovaných aktivit včetně jejich bodování je uvedená v Courseware.
Podmínkou pro udělení zápočtu je získání alespoň 70 % bodů, které mohou být za semestr celkově získány.
|
Obsah
|
Úvod do teorie mezinárodní ekonomické integrace
Hlavní mezníky vývoje evropské ekonomické integrace od poloviny 20. století do současnosti
Rozšiřování EHS/ES/EU a kritéria vstupu do EU
Instituce EU a rozhodovací pravomoci EU
Víceletý finanční rámec a rozpočet EU
Jednotný trh EU a Evropský hospodářský prostor
Eurozóna
Vybrané politiky EU
Shrnutí: Dopady členství ČR v EU
Výuka je doplněná e-learningem v LMS Unifor.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
E-learningová opora v LMS Unifor (studijní materiály a cvičné online testy). Informace o kurzu jsou uvedené v Courseware.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KUNEŠOVÁ, Hana. Evropská ekonomická integrace. E-learningový kurz v LMS Unifor..
-
Základní:
LACINA, Lubor; STREJČEK, Petr; BLÍŽKOVSKÝ, Petr. Učebnice evropské integrace. 4. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2016. ISBN 978-80-7485-104-9.
-
Doporučená:
Baldwin, Richard E.; Wyplosz, Charles. Ekonomie evropské integrace. 4. vyd. Praha Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4568-8.
-
Doporučená:
Měsíčník EU aktualit. Praha: EU OFFICE, Česká spořitelna, a.s.
-
Doporučená:
Baldwin, Richard E.; Wyplosz, Charles. The economics of European integration. 4th ed. London : McGraw-Hill, 2012. ISBN 978-0-07-713172-2.
-
Doporučená:
Taylor, Graham. Understanding Brexit: Why Britain Voted to Leave the European Union. Emerald Publishing Limited, 2017. ISBN 978-1-78714-678-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
12
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v základních termínech z makroekonomie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou specifikovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat současnou úroveň ekonomické integrace v EU |
charakterizovat vybrané politiky EU v ekonomické oblasti |
vysvětlit ekonomické důsledky členství v EU pro Českou republiku |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
umět vyhledat relevantní informace k vybrané problematice EU |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|