|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / MML
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
MML
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Marketing management lázeňství
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KMO/AMML
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s mechanismy a principy marketingového řízení lázeňských zařízení, praktickými poznatky z organizace a řízení lázeňského domu. Rozšířit znalosti v oblasti specifického postavením cestovního ruchu a lázeňství na trhu.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je studentovi udělován za plnění bodovaných aktivit, které jsou zadávány na cvičení a vztahují se k obsahu přednášené látky a aktuální situaci v řešené oblasti. Aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Aktivity jsou bodovány. Podmínkou pro získání zápočtu je získání alespoň 70 % bodů, které mohou být za semestr celkově získány. Na úvodním cvičení předmětu je studentům zprostředkován systém bodového hodnocení pro daný semestr.
Řádný termín pro odevzdání poslední aktivity je poslední den výuky v semestru. V případě nedostatečného bodového zisku budou studentovi zadány opravné aktivity. Je možná právě jedna oprava, termín odevzdání opravných aktivit je konec třetího týdne zkouškového období daného semestru.
Zkouška je kombinovaná.
|
Obsah
|
Lázeňství - historie a význam pro cestovní ruch.
Wellness a jeho vztah k lázeňství
Organizace a řízení provozu lázeňského domu, úseky.
Balneotechnika a úsek zdravotnické péče.
Marketing lázní a lázeňství.
Lázeňská ekonomika.
Světové a české lázně.
Nové trendy a technologie v hospitality a spa managementu.
Program cvičení předmětu:
Prezentace lázeňských míst a podniků - příklady dobré praxe.
Exkurze - návštěva lázeňského zařízení s výkladem.
Řešení vybrané případové studie z oblasti řízení lázeňského provozu - seznámení se se studií, analýza situace (včetně trendů na trhu), návrhy řešení situace, diskuze nad návrhy řešení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jakubíková, Dagmar; Vildová, Eliška; Janeček, Petr; Tlučhoř, Jan. (2019). Lázeňství : management a marketing. , První vydání.
-
Základní:
Schwartzhoffová, Eva. (2016). Lázeňství a wellness. , 1. vydání.
-
Základní:
Walton, John K. (2018). Mineral springs resorts in global perspective : spa histories. , First issued in paperback.
-
Rozšiřující:
Jakubíková, Dagmar. (2002). Lázeňství a kultura-významné složky cestovního ruchu Karlovarského kraje.
-
Rozšiřující:
Jakubíková, Dagmar. (2012). Marketing v cestovním ruchu : jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha : Grada, 2., aktualiz. a rozš. vyd.
-
Rozšiřující:
Vildová, Eliška. (2015). Measuring customer satisfaction and loyalty in spa companies.
-
Rozšiřující:
Morávková, Naděžda. (2013). Řeháčková, Diana. Jáchymovské radiové lázně v minulosti a přítomnosti.
-
Rozšiřující:
Salač, Gustav. (2001). Stolničení. Praha : Fortuna, Vyd. 2. - dotisk.
-
Rozšiřující:
Čížek, Petr. (2018). Strategic business process management implementation within chosen spa facility.
-
Rozšiřující:
Hán, Jan; Beránek, Martina,; Belešová, Stanislava; Mrkos, Dan,; Studnička, Petr,; Sochůrková, Martina. (2016). Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek druhý, Ubytovací služby. , Vydání první.
-
Rozšiřující:
Burešová, Pavla. (2014). Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek první, Gastronomické služby. Praha : Wolters Kluwer, Vyd. 1.
-
Rozšiřující:
Tesone, D. V. (2011). Zásady řízení pro obor hotelnictví, gastronomie a turismu. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, Vyd. 1.
-
Doporučená:
Jauhari, Vinnie. (2017). Hospitality marketing and consumer behavior : creating memorable experiences.
-
Doporučená:
Knop, Karel. (1999). Lázeňství : Ekonomika a management. Praha : Grada, 1. vyd.
-
Doporučená:
Dědina, Jiří. (2004). Management, organizování a ekonomika lázeňství - vybrané kapitoly. [Praha] : Vysoká škola cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství, Vyd. 1.
-
Doporučená:
Jakubíková, Dagmar. (2005). Marketing v lázeňství.
-
Doporučená:
Křížek, Vladimír. (1987). Obrazy z dějin lázeňství. Praha : Avicenum, 1. vyd.
-
Doporučená:
Evans, Nigel. (2020). Strategic management for tourism, hospitality and events. , Third edition.
-
Doporučená:
David, Petr; Soukup, Vladimír. (2001). Západočeské lázně : s mapovým atlasem. Praha : Soukup & David.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
3
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
10
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat základní aspekty podnikové ekonomiky, managementu, personálního managementu a komunikace |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat v týmu |
prezentovat svoji práci |
naplánovat event |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
formulovat a popsat specifika marketingového řízení lázeňských provozoven |
orientovat se ve specifickém názvosloví v lázeňství |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat zásady marketingového managementu do specifického prostředí lázeňských služeb |
řídit malý pracovní tým |
plánovat základní pracovní činnosti v odvětví lázeňských provozech |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
E-learning, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
E-learning, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|