|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / MNM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
MNM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Mezinárodní marketing
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout studentům přehled o specificích zahraničního obchodu a mezinárodního marketingu, aby dokázali správně aplikovat principy, postupy a metody marketingu v podnicích vstupujících do mezinárodních obchodních vztahů a profilovat marketingovou strategii pro oblast mezinárodního obchodu.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínka pro udělení zápočtu: vypracování semestrální práce a individuálních dílčích případových studií. Podmínka udělení zkoušky: úspěšné absolvování písemné zkoušky. Hodnocení: nevyhověl: méně než 70% bodů v testu dobře: 70-79% bodů v testu velmi dobře: 80-89% bodů v testu výborně: 90%-100% bodů v testu
|
Obsah
|
Zahraniční obchod a jeho role v národní ekonomice, proexportní politika;
Definice mezinárodního marketingu, základní teorie a strategie;
Vlivy prostředí v mezinárodním marketingu, PEST analýza;
Marketingový informační systém a výzkum mezinárodních trhů;
Plánování v mezinárodním marketingu;
Volba zahraničního trhu, segmentace mezinárodních trhů;
Vstup na zahraniční trh;
Mezinárodní výrobková politika;
Mezinárodní cenová politika;
Mezinárodní distribuční politika;
Mezinárodní komunikační politika.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Foret, Miroslav; Procházka, Petr; Šašinka, Oldřich. Evropské marketingové prostředí. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-203-3.
-
Základní:
Machková, Hana. Mezinárodní marketing. Praha, 2006. ISBN 80-247-1678-X.
-
Základní:
Machková, Hana. Mezinárodní obchod a marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0364-5.
-
Rozšiřující:
Hanušová, Helena; Kalouda, František. Evropské ekonomické prostředí. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-265-3.
-
Rozšiřující:
Hollensen, Svend. Global marketing : a decision-oriented approach. 3rd ed. Harlow : Prentice Hall, 2004. ISBN 0-273-67839-6.
-
Rozšiřující:
Cateora, Philip R.; Graham, John L. International marketing. 11th ed. New York : Irwin McGraw-Hill, 2002. ISBN 0-07-239884-1.
-
Rozšiřující:
De Burca, Sean; Brown, Linden; Fletcher, Richard. International marketing : anSME perspective. 1st ed. Harlow : Pearson Education, 2004. ISBN 0-273-67323-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
28
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost základů marketingu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit důležité pojmy z oblasti mezinárodního podnikání |
identifikovat a popsat specifika marketingu v mezinárodním prostředí a vybraných trhů |
vysvětlit význam adaptace marketingových nástrojů v mezinárodním kontextu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické poznatky na konkrétních příkladech |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|