|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / MRP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
MRP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Marketingové řízení podniku
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMO/MRF
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vysvětlit principy důležité pro marketingové řízení firmy a naučit studenty prakticky přistupovat k řešení problematiky sestavení marketingového plánu, jeho realizace a hodnocení, naučit analytické metody ke stanovení výchozí pozice firmy, naučit volit nejvhodnější strategii pro dosažení vytčených firemních cílů a realizovat jí v praxi s využitím příslušných marketingových nástrojů, zpracováním seminární práce ve zvolené firmě především Plzeňského regionu s využitím databázových systémů, kterými disponuje fakulta, naučit práci s databázemi a prezentovat výsledky.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou udělení zápočtu je:
a) schválená písemná semestrální práce zpracovaná dle pokynů vyučujícího v min. rozsahu 10 stran textu (nejpozdější termín prvního odevzdání práce je do konce 11. týdne výuky přes univerzitní systém Portál, možná je pouze jedna oprava práce dle připomínek vyučujícího odevzdaná nejpozději 5 pracovních dní před termínem studentem zapsané zkoušky), doba posouzení práce vyučujícím do 10 pracovních dnů od odevzdání s respektováním nařízené dovolené.
b) kompletně vypracovány otázky k 5 případovým studiím zadávaným na každém cvičení.
Specifikace požadavků včetně požadavků na studenty kombinované formy studia je v COURSEWARE.
Zkouška je písemná (test s uzavřenými a otevřenými otázkami).
Hodnocení: 90-100 % A výborně, 80-89 % B velmi dobře, 70-79 % C dobře, 69 % a méně D nevyhověl z celkového počtu 30 bodů
|
Obsah
|
Úvod do teorie marketingového řízení, historický vývoj, základní pojmy.
Principy marketingového řízení a jejich využití při sestavování marketingového plánu.
Marketingový plán a jeho jednotlivé komponenty, typy plánování a nejčastěji se vyskytující chyby.
Zmapování výchozí situace firmy pomocí analytických metod zaměřených na makroprostředí, trh, zákazníky a konkurenci.
Tvorba a hodnocení strategických alternativ dle různých kritérií a následná příprava marketingového plánu.
Marketingové řízení v období realizace marketingového plánu - politika produktu, cenová politika, distribuční politika a politika marketingové komunikace.
Kontrola a přizpůsobování marketingového plánu.
Strategické řízení značky - nutná podmínka vytvoření silného brandu.
Organizační včlenění marketingu do firmy.
Metody sběru a zpracování informací potřebných pro marketingové řízení firmy, sofistikované řídící a informační systémy.
Marketingové řízení ve specifických oblastech (B2B marketing, marketing služeb, marketing na exportních trzích, marketing malých a středních firem).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Základní:
Horáková, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1.
-
Základní:
Jakubíková, Dagmar. Strategický marketing : strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
Doporučená:
Hommerová, Dita. Branding neziskových organizací. Vyd. 1. Žatec : Ohře Media, 2015. ISBN 978-80-905122-8-3.
-
Doporučená:
Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
-
Doporučená:
Kumar, Nirmalya. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2439-3.
-
Doporučená:
Lyková, Jana. Marketingový audit a kontrola. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-720-6.
-
Doporučená:
Přibová, Marie; Tesar, George. Strategické řízení značky : případové studie. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-38-X.
-
Doporučená:
Tomek, Jan. Základy strategického marketingu. 2. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-821-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
36
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základy marketingu a ekonomie |
mít všeobecný ekonomický a společenský přehled |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat základní marketingové nástroje |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit principy důležité pro marketingové řízení firmy |
přistupovat prakticky k sestavení marketingového plánu |
zvládat analytické metody ke stanovení výchozí pozice firmy |
zvolit nejvhodnější strategii pro dosažení vytčených firemních cílů a realizovat jí v praxi s využitím příslušných marketingových nástrojů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využívat teoretické znalosti marketingového řízení pro tvorbu strategického marketingového plánu včetně všech jeho náležitostí |
aplikovat vybrané marketingové strategie na konkrétních příkladech podnikové praxe
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|