|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / NMANS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
NMANS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Marketing management služeb v němčině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
7 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KMO/AMANS a KMO/MANS
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu podniků působících v odvětví služeb. Popsat a vysvětlit základní charakteristiky a specifika služeb. Vysvětlit strategické a operativní koncepty managementu podniků služeb. Charakterizovat základní aspekty managementu kvality služeb a procesů poskytování služeb. Zprostředkovat specifika v řízení nákladů, stanovování ceny, marketingu, HR, kontrolních procesech podniků poskytujících služby. Prodiskutovat nové tendence ve vývoji managementu služeb s důrazem na service design. S využitím případových studií procvičit specifika managementu podniků poskytujících služby.
|
Požadavky na studenta
|
1) Plnění bodovaných aktivit, které jsou zadávány na cvičení a vztahují se k obsahu přednášené látky a aktuální situaci v řešené oblasti. Aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Aktivity jsou bodovány.
2) Písemný zkouškový test.
Na vstupní hodině předmětu je studentům zprostředkován systém bodového hodnocení pro daný semestr.
Student musí získat 50 % všech bodů pro úspěch v předmětu.
|
Obsah
|
Základy marketingového managementu služeb a specifika služeb
Základní aspekty Service Dominant Logic (S-D)
Strategický a operativní marketingový management služeb
Designování procesu poskytování služeb (včetně základních aspektů design thinking přístupu v marketingovém managementu služeb)
Teoretické přístupy k marketingovému managementu služeb
HR ve službách
Zákazník ve službách - chování, spokojenost, loajalita
Kvalita v oblasti služeb a její řízení
Řešení stížností a zlepšení služeb
Marketingový mix ve službách
Vyvažování poptávky a kapacit
Jednotlivá témata budou doplňována zpracováním dílčích praktických úkolů a případových studií.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Hana Ovesleová, Ph.D. (100%),
Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Hana Ovesleová, Ph.D. (50%),
Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D. (50%),
-
Examinátoři:
Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D.,
|
Literatura
|
-
Základní:
Yayici, Emrah. (2016). Design thinking methodology book.
-
Základní:
Bruhn, Manfred; Meffert, Heribert. (2012). Handbuch Dienstleistungsmarketig : Planung - Umsetzung - Kontrolle. Wiesbaden : Springer Gabler.
-
Základní:
Wirtz, Jochen. (2017). Winning in service markets : success through people, technology and strategy.
-
Doporučená:
Corsten, Hans; Gössinger, Ralf. (2007). Dienstleistungsmanagement. München : Oldenbourg, 5., vollständig überarbeitete und wesentlich erwwitwrtw Aufl.
-
Doporučená:
Bieger, Thomas. (2007). Dienstleistungs-Management : Einführung in Strategien und Prozesse bei Dienstleistungen. Bern : Haupt, 4. Aufl.
-
Doporučená:
Fließ, Sabine. (2009). Dienstleistungsmanagement : Kundenintegration gestalten und steuern. Wiesbaden : Gabler, 1. Aufl.
-
Doporučená:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. (2018). Marketing management. , 15e.
-
Doporučená:
Polaine, Andrew; Lovlie, Lavrans,; Reason, Ben. (2013). Service design : from insight to implementation.
-
Doporučená:
Reason, Ben; L?vlie, Lavrans,; Flu, Melvin Brand. (2016). Service design for business : a practical guide to optimizing the customer experience.
-
Doporučená:
Lusch, Robert F.; Vargo, Stephen L. (2014). Service-dominant logic : premises, perspectives, possibilities.
-
Doporučená:
Wirtz, Jochen; Lovelock, Christopher H. (2016). Services marketing : people, technology, strategy. , Eighth edition.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
25
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti |
prokázat znalost základů marketingu a managementu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat základní nástroje marketingového managementu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
interpretovat hlavní principy a postupy řízení podniků poskytujících služby |
charakterizovat strategický a operativní management v podnicích služeb |
identifikovat význam sektoru služeb v ekonomice |
popsat a vysvětlit procesy poskytování služeb, řízení kvality v podnicích služeb |
vysvětlit různé způsoby stanovování cen služeb a kontrolní procesy v podnicích služeb |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat základní postupy získávání informací v podnicích služeb |
aplikovat základní aspekty řízení zdrojů a marketingu v podnicích služeb |
aplikovat získané znalosti, metody a postupy o managementu služeb na dílčích samostatných úkolech |
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a zpracovávat případové studie |
aplikovat vybrané metody design thinkingu na oblast služeb |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|