|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / SMO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
SMO
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Systém turismu a služeb
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KMO/ASMO
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zprostředkovat základní pojmy systémového pojetí turismu a služeb, vysvětlit vztah mezi tržním a systémovým pojetím a identifikovat základní subsystémy. Vymezit roli služeb, podniků, institucí a destinací v systému turismu a pozici návštěvníka jako samostatného subsystému, definovat roli rezidentů v systému turismu. Vysvětlit struktury a chování systémů v turismu a ve službách, definovat jejich prvky, vazby, hranice a okolí. Definovat vztahy mezi ekonomickým, sociokulturním a environmentálním prostředím pro udržitelný rozvoj turismu. Aplikovat systémový přístup v turismu a ve službách.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je studentovi udělován za plnění bodovaných aktivit, které jsou zadávány na cvičení a vztahují se k obsahu přednášené látky a aktuální situaci v řešené oblasti. Aktivity jsou bodovány. Podmínkou pro získání zápočtu je získání alespoň 70% bodů, které mohou být za semestr celkově získány. Na úvodním cvičení předmětu je studentům zprostředkován systém bodového hodnocení pro daný semestr.
Řádný termín pro odevzdání poslední aktivity v prezenčním studiu je poslední den výuky v semestru. Termíny pro jednotlivé aktivity jsou (i pro kombinované studium) specifikovány v e-learningu.
Zkouška probíhá písemnou formou, pro absolvování je nutné dosáhnout alespoň 60% úspěšnosti. Test obsahuje 15 otázek, 10
uzavřených s možnostmi výběru variant A-E, kde pouze jedna varianta je správná (každá správná odpověď = 1 b.), a 5 otevřených
(za každou otázku max. 2 body - hodnocené po půlbodech). Student má pro vyplnění testu k dispozici 30 minut čistého času.
|
Obsah
|
Úvod do systému turismu a služeb
Systémové vs. tržní pojetí turismu a služeb
Systém turismu a jeho subsystémy
Služby jako objekt turismu
Rezidenti jako součást systému turismu
Návštěvník jako subjekt turismu
Okolí systému turismu
Struktura systému turismu a základní vazby
Chování systému turismu a služeb
Udržitelnost v turismu v systémovém pojetí
Aplikace systémového přístupu v turismu a ve službách I
Aplikace systémového přístupu v turismu a ve službách II
Přednáška odborníka z praxe
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vojtko, Viktor; Mildeová, Stanislava. Dynamika trhu : jak pochopit síly, které mění trhy, konkurenci a podnikání. Dotisk 1. českého vyd. Zeleneč : Profess Consulting, 2007. ISBN 978-80-7259-052-0.
-
Základní:
Page, Stephen. Tourism Management (6th edition). London: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-39116-1.
-
Rozšiřující:
Systémové přístupy v managementu
(Vacek, J.; Pešík, J.)
-
Rozšiřující:
Gharajedaghi, Jamshid. Systems thinking : managing chaos and complexity : a platform for designing business architecture. 2nd ed. Burlington Butterworth-Heinemann, 2006. ISBN 0-7506-7973-5.
-
Doporučená:
Baggio, Jacopo A.; Baggio, Rodolfo. Modelling and simulations for tourism and hospitality : an introduction. 2020. ISBN 978-1-84541-741-3.
-
Doporučená:
Jackson, Michael C. Systems thinking : creative holism for managers. Chichester : John Wiley & Sons, 2003. ISBN 978-0-470-84522-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
4
|
Celkem
|
103
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat základní manažerské dovednosti |
aplikovat znalosti z obchodu, služeb a marketingu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat dovednosti tvořivého myšlení |
prakticky aplikovat citační normu APA dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat základní pojmy systémového pojetí turismu a služeb |
identifikovat typy systémů v turismu a ve službách |
používat jazyk systémového myšlení |
charakterizovat základní dovednosti a nástroje systémového a tvořivého myšlení |
identifikovat systémové archetypy a objasnit jejich využití na příkladech z turismu a služeb |
pochopit struktury systémů v turismu a ve službách |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
znázornit struktury systémů turismu a služeb v příčinných smyčkových diagramech |
používat specifický SW ke znázornění struktury systémů turismu a služeb |
aplikovat systémové myšlení v turismu a ve službách |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|