|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / AMKA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
AMKA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Vybrané kapitoly z autom. pro učitele A
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Vybrané kapitoly z automatizace pro učitele A
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
37 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/AMKA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je studenty seznámit se základními pojmy v automatizaci, s historickým vývojem až do současnosti. Předmět studenty uvádí do oblasti teoretického zvládnutí a pochopení základních automatizačních systémů a jejich aplikaci ve výrobním procesu. Obsah předmětu je přizpůsoben požadavkům učitelství pro základní školy v oblasti technického vzdělávání v souladu s RVP ZV.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. Semestrální práce
|
Obsah
|
1. Vývoj automatizace.
2. Základy automatického řízení.
3. Oblasti automatizace.
4. Teorie systému, informace, regulace, algoritmu a her.
5. Statické soustavy a jejich řády.
6. Astatické soustavy a jejich řády.
7. Praktické příklady soustav.
8. Rozdělení regulátorů.
9. Regulátory.
10. Význam měření v automatizaci.
11. Čidla - měření elektrických veličin.
12. Čidla - měření neelektrických veličin.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pinl, Libor. Vybrané kapitoly z automatizace pro studenty pedagogických fakult. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-847-1.
-
Doporučená:
MAIXNER, L. a kol. Automatizace a automatizační technika1,2,. Brno, 2014.
-
Doporučená:
Kůs, Václav; Rádl, Zdeněk. Automatizace a kybernetika : Určeno posl. učitelství VVP. [Díl] 1.. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta, 1988.
-
Doporučená:
Sova, František. Automatizace výrobních procesů I. II. část. Plzeň : VŠSE, 1986.
-
Doporučená:
Tůma, František; Šebesta, Jaroslav. Kybernetika a teorie řízení : Návody ke cvičení : Určeno pro 3. roč. fak. elektrotechn.. 1. vyd. Plzeň : Vys. škola strojní a elektrotechn., 1989. ISBN 80-7082-008-X.
-
Doporučená:
Platt Charles. Make: Electronics: Learning Through Discovery 2nd Edition. San Francisco, 2015. ISBN 978-1-680-45026-2.
-
Doporučená:
KORYTAŘ, Jindřich a Jan KROTKÝ. Mechatronika pro učitele. Plzeň, CDMVT.cz, 2012.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základy diferenciálního a integrálního počtu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Základy objektového programování |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student zvládne teoretická základy automatizace a její aplikace v průmyslu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
student dokáže modelovat jednoduché automatizační systémy pomocí simulačních programů a didaktických pomůcek |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|