|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / DITPM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
DITPM
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktická technologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Didaktická technologie v technické výchově
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
28 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/DITPM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky didaktických technologií a didaktické techniky používané především při výuce přírodovědných a technických předmětů. Pochopení principů významu moderních výukových prostředků aplikovaných při výuce.
|
Požadavky na studenta
|
Acquisition of skills for the use of didactic and information technology in teaching, completion of selected workplaces, elaboration and defence of a seminar thesis - elaboration of a teaching programme in electronic form.
|
Obsah
|
1. Didaktické a informační technologie v praxi, digitální gramotnost, digitální kompetence žáků a učitele, technická tvořivost a její rozvoj.
2. Moderní výukové pomůcky včetně stavebnice.
Počítačem řízení stroje v Technické výchově a mezioborově.
3. Projekce. Práce s datovým projektorem a vizualizerem.
4. Digitální fotoaparát. Práce s fotoaparátem, úprava digitální fotografie, použití fotografie při tvorbě pomůcek.
5. Tvorba interaktivní prezentace. Zásady tvorby prezentace, práce s objekty a textem, animace.
6. Střih videa. Digitalizace analogového záznamu, přechodové efekty, zvukové efekty, vkládání titulků (i z externích programů), tvorba video souboru a disku DVD, interaktivní menu.
7. Digitální kamera. Tvorba didaktického filmu.
8. Digitalizace zvuku. Nahrávání z různých zdrojů, úprava signálu, mixování signálů.
9. Práce s interaktivní tabulí, software pro tvorbu interaktivní podpory výuky.
10. Odpovědní systémy. Využití mobilního telefonu a jeho čidel.
11. Pasco a Vernier atd. - pomůcky pro efektivnější výuku přírodovědně zaměřených předmětů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Krotký J. a kol. Multimediální učebnice didaktických technologií. Plzeň, 2012.
-
Doporučená:
Hlavatý Josef. Didaktická technika pro učitele.
-
Doporučená:
Švejda G. Didaktické technologie I, II. České Budějovice, 1995.
-
Doporučená:
Horný, Stanislav. Digitální fotografie a její zpracování. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0797-8.
-
Doporučená:
Novák, Jan. Digitální fotografie a video. 1. vyd. Praha : Grada, 1998. ISBN 80-7169-569-6.
-
Doporučená:
Zlámalová H. Distanční vzdělávání a eLearning: učební text pro distanční studium. Praha, 2008. ISBN 978-80-86723-56-3.
-
Doporučená:
Sokolowsky, Peter; Šedivá, Zuzana. Multimédia : současnost budoucnosti. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-7169-081-3.
-
Doporučená:
Krotký J. Multimediální výukové technologie ve výuce. Plzeň, 2014.
-
Doporučená:
Jan Krotký a kol. Portál CDMVT.
-
Doporučená:
Kulík, Tomáš. Příručka pro tvůrce videoprogramů. 1. vyd. Praha : SPN, 1987.
-
Doporučená:
Geschwinder, J., Růžička, E., Růžičková, B. Technické prostředky ve výuce. Olomouc, 1995.
-
Doporučená:
RAMBOUSEK, V., a kol. Technické výukové prostředky. Praha, 1989.
-
Doporučená:
Lepil O. Teorie a praxe tvorby výukových materiálů: zvyšování kvality vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů. Olomouc, 2010. ISBN 978-80-244-2489-7.
-
Doporučená:
Soukup, Roman. Upravujeme digitální fotografie : rady a postupy pro úpravu na počítači. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1248-2.
-
Doporučená:
Long, Ben; Schenk, Sonja. Velká kniha digitálního videa. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0580-6.
-
Doporučená:
Tauš, Gustav. Video. 1. vyd. Praha : SNTL, 1989. ISBN 80-03-00207-9.
-
Doporučená:
Juřica, Jan. Video na počítači. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-650-0.
-
Doporučená:
Krotký J. Zpracování fotografie a videozáznamu nejen pro tvorbu výukových materiálů. Plzeň, 2014.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní ovládání PC. Základní orientace v prostředí MS Windows. Práce se soubory a adresáři. Hygiena práce s PC |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
základní ovládání PC. Základní orientace v prostředí MS Windows. Práce se soubory a adresáři. Hygiena práce s PC |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
pochopit problematiku didaktických technologií a diaktické techniky
pochopit principy a význam využívání didaktických technologií v technických a přírodovědných předmětech
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
osvojit dovednost využívat didaktické a informační techniku ve výuce
zpracovat přípravu nebo výukový program v elektronické podobě |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|