|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / DS1Z
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
DS1Z
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktický seminář 1 ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
7 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOF/DS1Z
|
Vyloučené předměty
|
KOF/DS1S
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student si prakticky osvojí základní postupy při zprostředkování fyzikálních poznatků studentům.
|
Požadavky na studenta
|
Získání dostatečného počtu bodů podle požadavků sdělených vyučujícím na počátku semestru.
|
Obsah
|
1. Historický vývoj mechaniky jako vědy. 2. Historický vývoj výuky mechaniky na českých středních školách. 3. Metodický rozbor kinematiky, zavedení pojmů rychlost, zrychlení. 4. Metodický rozbor dynamiky, zavedení pojmů síla, hybnost, energie. 5. Metodický rozbor tématu tuhé těleso, zavedení pojmu moment síly, moment setrvačnosti. 6. Metodický rozbor hydrostatiky 7. Metodický rozbor hydrodynamiky 8. Rozbor tématu - gravitační pole 9. vzorové hodiny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Randa, Miroslav; Havel, Václav,; Höfer, Gerhard,; Kepka, Josef,; Kohout, Václav; Kratochvíl, Pavel; Masopust, Pavel,; Petřík, Josef,; Prokšová, Jitka,; Rauner, Karel. Fyzika 6 : příručka učitele : pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vydání. 2017. ISBN 978-80-7489-047-5.
-
Doporučená:
Randa, Miroslav; Havel, Václav,; Kohout, Jiří,; Kohout, Václav; Kratochvíl, Pavel; Masopust, Pavel,; Prokšová, Jitka,; Rauner, Karel. Fyzika 7 : příručka učitele : pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vydání. 2018. ISBN 978-80-7489-347-6.
-
Doporučená:
Randa, Miroslav; Kohout, Jiří,; Kohout, Václav; Kratochvíl, Pavel; Masopust, Pavel,; Petřík, Josef,; Prokšová, Jitka,; Rauner, Karel. Fyzika 8 : příručka učitele : pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vydání. 2018. ISBN 978-80-7489-394-0.
-
Doporučená:
Randa, Miroslav; Havel, Václav,; Kéhar, Ota,; Kohout, Václav; Kratochvíl, Pavel; Masopust, Pavel,; Prokšová, Jitka,; Rauner, Karel. Fyzika 9 : příručka učitele : pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vydání. 2020. ISBN 978-80-7489-477-0.
-
Doporučená:
K problematice fyzikálního vzdělávání v ČR před revizemi RVP - Podkladová studie k revizi rámcových vzdělávacích programů
(Dvořák, L., et al.)
-
Doporučená:
Rauner, Karel; Kohout, Václav; Randa, Miroslav. Moderní trendy v učebnicích fyziky pro ZŠ. Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 3 : Rámco. 2007.
-
Doporučená:
Návody k fyzikálním pomůckám a jejich soupravám.
-
Doporučená:
Osnovy fyziky pro SŠ.
-
Doporučená:
Školská fyzika.
-
Doporučená:
Učebnice fyziky pro SŠ.
-
Doporučená:
Veletrh nápadů učitelů fyziky : sborník z konference. 8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
28
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vstupním předpokladem je znalost příslušných fyzikálních poznatků |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti si prakticky osvojí základní postupy při zprostředkování fyzikálních poznatků studentům |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Klinická praxe pod dohledem, |
|
|
|
|