|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / DVTC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
DVTC
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Dopravní výchova
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/DVTC
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenta do problematiky výuky dopravní výchovy na ZŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné splnění zápočtového testu.
Vypracování a prezentace projektu na schválené téma.
|
Obsah
|
Cíle předmětu, metody dosažení výchovných cílů.
Kolečkové brusle, koloběžka, kolo. Technický stav, údržba, povinné vybavení. Vybavení pro zajištění bezpečnosti dítěte.
Přechody. Řidiči, chodci, bruslaři, cyklisté.
Křižovatky označené, neoznačené. Pravidla, přednosti v jízdě.
Železniční přejezdy. Pravidla bezpečného chování na přejezdech.
Pravidla bezpečného chování na železničních stanicích a zastávkách.
Modelování možných situací na pozemních komunikacích. Zhotovení panelů demonstrujících možné situace na komunikacích.
Chování žáků na komunikacích.
Cyklostezky, chodníky, přednosti v jízdě, pravidla chování.
Dopravní hřiště na základní škole.
Zásady chování cyklistů na pozemních komunikacích. Skupiny cyklistů. Odbočování, ohlížení, přejezdy nerovností vozovky. Chování cyklistů na křižovatkách, přechodech, přejezdech.
Zásady chování v případě nehody, úrazu. Poskytnutí první pomoci, přivolání odborné pomoci. Integrovaný záchranný systém.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
TANSKÁ, N. Co mi řekl semafor. Praha: MAC,, 2005. ISBN 80-86783-09-X.
-
Doporučená:
POMPL, V. Děti na cestách.. Praha: Ministerstvo životního prostředí,, 2003. ISBN 80-7212-269-X.
-
Doporučená:
Votruba, Josef. Dopravní výchova : pro 2. a 3. ročník základní školy. I. díl, Chodec. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna, 2005. ISBN 80-7186-246-2.
-
Doporučená:
Votruba, Josef. Dopravní výchova. Díl 2, Cyklista : Pro 4. a 5. roč. zákl. školy. 1. vyd. Praha : Fortuna, 1993. ISBN 80-7168-038-9.
-
Doporučená:
BESIP. Multimediální vzdělávací materiály BESIP.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
15
|
Projekt individuální [40]
|
6
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat jízdu na kole a koloběžkách |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
absolvent ovládá pravidla silničního provozu a je schopen je aplikovat v modelových situacích v praxi nebo na dopravním hřišti. Absolvent chápe význam a důležitost dopravní výchovy na ZŠ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Absolvent se dokáže bezpečně a efektivně orientovat v dopravních situacích. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|