|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / ES
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
ES
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Elektronika pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
7 / -
|
0 / -
|
0 / 40
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KOF/ES
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky fyzikálních jevů v polovodičích a jejich využití v polovodičových součástkách. Představit jim základní elektronické obvody v analogové i digitální elektronice.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška je ústní a má tři až čtyři části. První částí je otázka z fyzikálních principů činnosti elektronických prvků (10 minut).
V druhé části odpovídá student na otázku z činnosti elektronických obvodů (10 minut).
Třetí část je věnována poznávání deseti konkrétních elektronických součástek (5 minut).
V případě, že známka jasně nevyplyne z předchozích částí, jsou čtvrtou částí zkoušky stručné odpovědi na přehledové otázky z celé probrané látky (5 minut).
|
Obsah
|
1.Vedení el. proudu v polovodiči 2. Dvojpólové součásti 3. Tranzistor 4. Ostatní polovodičové součásti 5. Obvody s diodami 6. Nízkofrekvenční zesilovače 7. Oscilátory 8.S tejnosměrné zesilovače 9. Spínací obvody 10. Logické obvody 11. Další aplikace log. IO 12. Paměti 13. Mikroprocesory.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Láníček, Robert. Elektronika : obvody-součástky-děje. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 1998. ISBN 80-86056-25-2.
-
Doporučená:
Vobecký, Jan; Záhlava, Vít. Elektronika : součástky a obvody, principy a příklady. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-247-9062-9.
-
Doporučená:
Petřík, Josef; Rauner, Karel. Elektronika (digitální část). Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-776-9.
-
Doporučená:
Rauner, Karel. Elektronika (fyzikální a analogová část). Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-775-0.
-
Doporučená:
Bogart, Theodore F. Introduction to digital circuits. Lake Forest : Glencoe division, Macmillan/McGraw Hill, 1992. ISBN 0-02-819941-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
55
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
94
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student by měl být seznámen se základními částmi vysokoškolského kurzu obecné fyziky. Podstatná je hlavně znalost elektřiny a magnetismu. Měl by ovládat i základní matematické operace z algebry a matematické analýzy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
student dokáže počítat základní zapojení pomocí Ohmova a Kirchhoffových zákonů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student se orientuje v základních jevech v polovodičích a dokáže pomocí nich vysvětlit funkci polovodičových součástek v oblasti analogové elektroniky. Dokáže sestavovat součástky v základní elektronické obvody. Ovládá základy Booleovy algebry a se znalostí funkcí základních elektronických hradel dokáže realizovat jednoduché logické obvody |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Dokáže sestavovat součástky v základní elektronické obvody a vysvětlit jejich funkci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|