|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / GKOB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
GKOB
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Technická dokumentace pro učitele B
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/GKOB
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenta formulovat technické myšlenky do grafického výstupu s využitím znalostí: metod zobrazování, technické normalizace a dokumentace, zobrazování řezů a průřezů, kótování základních geometrických těles, předepisování přesností a tolerancí, předepisování údajů povrchových úprav a tepelného zpracování. Obsah předmětu je upraven pro potřeby učitelství technických předmětů na ZŠ v souladu s RVP.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování načrtů podle zadání minimálně z 10 cvičení. Absolvování písemné a ústní části zkoušky.
|
Obsah
|
1. Zobrazování a kótování závitů, šroubů, matic a šroubových spojů
2. Kreslení a kótování rozebíratelných spojů - spojovacích čepů, kolíků, klínů, per a závlaček
3. Kreslení a kótování nerozebíratelných spojů (nýtovaných a svařovaných)
4. Kreslení a kótování hřídelí, ložisek a těsnění
5. Kreslení a kótování ozubených řetězových kol a pružin
6. Elektrotechnické výkresy a schémata
7. Hydraulická a mechanická schémata
8. Výkresová dokumentace ve stavebnictví
9. Výkresy ve dřevozpracujícím průmyslu
10. Reprografie
11. Moderní směry ve vývoji grafické komunikace
12. Využití ICT při kreslení, volně dostupný software pro kreslení a modelování (3D)
13. Grafická komunikace v kontextu historie lidstva
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Třeštík, Boleslav; Šťastný, Jiří. Manuál technické dokumentace. 4. upr. vyd. České Budějovice : Kopp, 2001. ISBN 80-7232-137-4.
-
Základní:
Tomková V. Neverbálna komunikácia žiakov v technickom vzdelávaní. 2009. ISBN 978-80-8094-536-7.
-
Doporučená:
Čítanka výkresů ve stavebnictví. 2., dopl. vyd., upr. dotisk. Praha : Sobotáles, 1999. ISBN 80-85920-15-8.
-
Doporučená:
ASKEV, M.,EBBUTOVÁ, S. Geometrie bez mučení. Praha, 2013.
-
Doporučená:
SHIGLEY, J. E., MISCHKE, Ch. R., BUDYNAS, R. G. Konstruování strojních součástí. Brno, 2010.
-
Doporučená:
Leinveber, Jan. Technické kreslení pro SPŠ strojnické. 1. vyd., v Scientii. Praha : Scientia, 1995. ISBN 80-7183-005-4.
-
Doporučená:
Drastík, F. Technické kreslení pro SPŠ strojnické.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
89
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost základů konstruktivní geometrie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Ovládání PC a pohyb v grafickém uřivatelském rozhraní vektorových grafických programů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student zvládne základní metody zobrazování ve vybraných technických oborech. Získá obecný přehled o grafické komunikaci a je schopen jej aplikovat v realizovaných výukových projektech |
kreslí široké portfolio technických schémat |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
komunikuje pomocí zavedených nonvergálních způsobů a pomocí uznávaných znaků. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|