|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / NAPMN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
NAPMN
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Náslechová praxe - navazující (M)
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Náslechová praxe
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem náslechové praxe je seznámit studenty s průběhem reálné výuky matematiky na 2. stupni ZŠ či střední škole a se školním prostředím obecně. Náslechová praxe zároveň vede studenty k uvědomované reflexi průběhu výchovně vzdělávacího procesu a k aplikaci poznatků a základních dovedností získaných v teoretických předmětech. Před vlastní náslechovou praxí probíhá informační setkání s vyučujícím předmětu, na němž studenti obdrží základní instrukce o průběhu praxe, o jejím zaměření, o způsobu vedení písemné dokumentace.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na všech pěti hospitacích (podpis na prezenční listině), písemná didaktická analýza všech náslechových hodin v požadované písemné formě (formulář k náslechové praxi) doručený vyučujícímu do týdne po ukončení praxe, aktivní účast při rozborech jednotlivých hodin s pedagogem z praxe a s oborovým didaktikem.
|
Obsah
|
Student hospituje v 5 vyučovacích hodinách svého aprobačního předmětu (M), aplikuje poznatky a základní dovednosti získané v teoretických předmětech. Ke každé hospitované hodině náleží její rozbor s cvičným učitelem. Průběh praxe je reflektován čtverým způsobem: 1) individuálním vyplněním hospitačního záznamu, 2) rozborem hodin s pedagogem z praxe také s poukazem na problematiku přípravy učitele na vyučování a na školní agendu, 3) bezprostředním rozborem hodin s oborovým didaktikem, 4) závěrečnou skupinovou analýzou celé náslechové praxe na příslušném předmětu oborové didaktiky (Didaktika ruského jazyka 1) a diskuzí s vyučujícím o možnostech využití získaných poznatků v dalším studiu. Ve strukturovaném formuláři k náslechové praxi studenti specifikují charakter navštívené třídy, vymezují cíle vyučovací hodiny včetně výchovných, zapisují její fáze a organizaci, hodnotí efektivitu jednotlivých aktivit, vyučovacích metod a forem práce, pozorují využití učebních pomůcek a didaktických prostředků ve vyučování a reflektují osobnost učitele a žáka ve vyučování, vztah učitel - žák a klima třídy. Cílem hospitací je i příprava na následující dva tipy pedagogické praxe. Absolvované hodiny náslechové praxe budou konfrontovány s příklady virtuálních hospitací jak v teoretických oborových předmětech, tak v oborové didaktice a předmětech pedagogicko-psychologikých (Obecná didaktika, Pedagogická psychologie A, Reflexe a hodnocení výuky).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít znalosti odpovídající okruhům ke státní bakalářské zkoušce v oboru Matematická studia |
mít znalosti nutné pro absolvování povinných předmětů zajišťovaných KPG a KPS v oboru Matematická studia |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
uplatnit vědomosti a dovednosti odpovídající okruhům ke státní bakalářské zkoušce v oboru Matematická studia |
uplatnit vědomosti a dovednosti na úrovni dané požadavky pro absolvování povinných předmětů zajišťovaných KPG a KPS v oboru Matematická studia |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat metodické postupy použité v konkrétním vyučovaném tématu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zaznamenat průběh vyučovací hodiny |
zhodnotit metodické postupy |
analyzovat vyučovací proces z hlediska využívání forem, metod a prostředků |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Diskuse, |
|
|
|
|