|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / PSTCD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
PSTCD
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Principy a systémy techniky D
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/PSTCD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s účelem, funkcí a použitím strojů v různých odvětvích průmyslu. Orientace a obsah předmětu je upraven pro potřeby učitelství technických předmětů na ZŠ v souladu s RVP.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování semestrální práce, test, zvládnutí zkoušky.
|
Obsah
|
1. Člověk a technika, historie, vývoj, milníky, budoucnost ?
2. Energetické zdroje a energetika, výroba a přenos el. energie.
3. Elektrický obvod, součásti a aplikace, měření.
4. Elektrické a spalovací motory, konstrukce a využití, světlo a teplo.
5. Regulace a automatizace, simulace procesů pomocí programovatelných zařízení.
6. Získávání a zpracování technicky využitelných surovin, odpadové hospodářství, přírodní materiály
7. Aeromechanická zařízení, vodní a parní turbíny, vodní díla, čerpadla a kompresory
8. Technická dokumentace, technický výkres, schéma, náčrt, zobrazování
9. Specifika technického kreslení a kótování, normy a pravidla.
10. Doprava a přeprava, zařízení, kontext udržitelného rozvoje.
11. Využití ICT při měření, modelování a simulaci principů na ZŠ (stavebnice, mikrokontrolery a mikropočítače)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici Courseware s informacemi a studijními materiály.
Probíhá postupný přechod z Courseware na LMS Moodle.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. PaedDr. Jarmila Honzíková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Prof. PaedDr. Jarmila Honzíková, Ph.D. (60%),
Mgr. Jan Krotký, Ph.D. (10%),
Mgr. Pavel Moc, Ph.D. (10%),
Ing. Tetjana Tomášková, Ph.D. (30%),
-
Vede seminář:
Prof. PaedDr. Jarmila Honzíková, Ph.D. (60%),
Mgr. Jan Krotký, Ph.D. (10%),
Mgr. Pavel Moc, Ph.D. (10%),
Ing. Tetjana Tomášková, Ph.D. (30%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Majer J. a kol. Energetické stroje. Praha : SNTL 1969, 1969.
-
Základní:
SHIGLEY, J. E., MISCHKE, Ch. R., BUDYNAS, R. G. Konstruování strojních součástí. Brno, 2010.
-
Základní:
Třeštík, Boleslav; Šťastný, Jiří. Manuál technické dokumentace. 4. upr. vyd. České Budějovice : Kopp, 2001. ISBN 80-7232-137-4.
-
Základní:
TOMKOVÁ V. Neverbálna komunikácia žiakov v technickom vzdelávaní. Nitra, 2009. ISBN 978-80-8094-536-7.
-
Základní:
Celinski Z. Nové zdroje elektrické energie. Praha : SNTL, 1985.
-
Základní:
Pinl, Libor. Vybrané kapitoly z automatizace pro studenty pedagogických fakult. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-847-1.
-
Rozšiřující:
MAIXNER, L. a kol. Automatizace a automatizační technika1,2. Brno, 2014.
-
Rozšiřující:
Bečvář J. Jaderné elektrárny. Praha : SNTL, 1981.
-
Rozšiřující:
Hejzlar. Stroje a zařízení jaderných elektráren 1,2 díl. Praha : ČVUT, 2000.
-
Doporučená:
KAMPF, Rudolf a Jiří KOLÁŘ. Doprava a přeprava I: studijní opora pro kombinované studium : bakalářský studijní program. České Budějovice, 2012. ISBN 978-80-7468-017-5.
-
Doporučená:
PAVLOVKIN, J., NOVÁK, D. ĎURIŠ, M. Elektrotechnika. Banská Bystrica, 2014. ISBN 978-80-557-0777-8.
-
Doporučená:
SIMOPT S.R.O. Encykloepedie energie. 1999.
-
Doporučená:
Augusta, P. Encyklopedie energetiky.
-
Doporučená:
Gajdoš, P. Energetické stroje a zariadenia pre SOU..
-
Doporučená:
Praha: EGÚ Praha Engineering. Energetické zdroje a trendy technologického vývoje. Praha, 2014. ISBN 978-80-87774-19-9.
-
Doporučená:
ĎURICA, Dušan, Miloš SUK a Vladimír CIPRYS. Energetické zdroje včera, dnes a zítra. Brnp, 2010. ISBN 978-80-7028-374-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
81
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Obecné povědomí o důsledcích fyzikálních zákonů a základních zákonech hydromechaniky a termomechaniky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Verbálně i nonverbálně komunikovat pomocí uznávaných pravidel. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zvládnout definovat principy strojů a zařízení
poznat základní energetické zdroje
znát elektrické a spalovací motory
seznámit se s teoretickými poznatky o dřevě, kovech a plastech
proniknout do systému automatizace
seznámit se s normami, kótami a významem technické dokumentace |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zvládnout simulovat principy strojů a zařízení pomocí výukových pomůcek
zvládnout základy technického kreslení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|