|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / SUM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
SUM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Software pro učitele matematiky
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
16 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMT/SM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka je zaměřena na získání rozšířených znalostí v prostředí programu Matematica tak, aby je student mohl využívat bezprostředně ve výuce. A to jak na fakultě , tak i bezprostředně při výuce na základní škole. Zároveň student získá schopnost pracovat s interaktivní tabulí.Všechny tyto dovednosti si procvičí i pomocí samostatných seminárních prací.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování semestrálních prací na zadané téma s využitím představených softwarů. Jedno téma je volno z nabízených, téma druhé semestrální práce voleno po konzultaci samostatně. Poté následuje kombinovaná zkouška, kdy ústní část zahrnuje rozpravu nad semestrálními pracemi.
|
Obsah
|
1. Otevřený software pro tvorbu vlastního obsahu do výuky
2. Internetové aplikace
3. Tvorba multimediálních materiálů využitelných ve výuce
4. Tabulkový procesor jako řešitel příkladů a podpora výuky
5. Grafické kalkulátory a nástroje dynamické geometrie
6. Matematické lekce v Minecraft Education
7. Programy na provádění matematických výpočtů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
RNDr. Václav Kohout, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
RNDr. Václav Kohout, Ph.D. (100%),
Mgr. Viola Vrbová (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Lukáš Honzík, Ph.D. (100%),
RNDr. Václav Kohout, Ph.D. (100%),
Mgr. Viola Vrbová (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
15
|
Celkem
|
99
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní matematické znalosti na úrovni předmětů absolvovaných v bakalářském studiu matematiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
tvorba matematických modelů |
řešení matematických problémů |
ovládání digitálních technologií |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišení vhodnosti využití jednotlivých programů pro matematiku |
přehled o možnostech programů vhodných pro učitele matematiky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat digitální technologie k přípravě materiálů do výuky a ve výuce matematiky |
tvořit vlastní podpory výuky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Písemná zkouška, |
Každý student řeší vlastní matematický problém. V ústní části student prokazuje znalost užitých postupů. |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Písemná zkouška, |
V ústní části student prokazuje znalost užitých postupů. |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Student řeší danou problematiku s předem definovanými nástroji:
1. práce - tvorba projektu v prostředí Mathematica
2. práce - CDF soubor nebo WebMathematica stránky, řešící vymezené problémy
3. práce - zpracování konkrétní výuky z matematiky pro základní školu v prostředí interaktivní tabule včetně vyhodnocovacího testu |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
přednáška s řešením daných problémů. |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
řešení konkrétních problémů pomocí nových postupů |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
ukázky seminárních prací studentů |
|
|
|
|