|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / TES2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
TES2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Technický seminář 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
44 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s různými typy stavebnic rozvíjející technické dovednosti na různých stupních vzdělávacího systému. Studenti získají praktické zkušenosti s používáním různých konstrukčních stavebnic a výukových pomůcek.
|
Požadavky na studenta
|
Vytvoření vlastního řešení zadaného problému pomocí dostupných didaktických výukových prostředků.
Vytvoření a prezentace zadaného tématu.
Vypracování testu na min. 2/3 možných bodů.
|
Obsah
|
Principy a funkce vybraných zařízení a technických řešení.
Ukázky a aktivity:
Aplikace školního měřícího systému na úlohy z kinematiky a dynamiky
Modelové příklady automatizačních a regulačních procesů v aplikačním a měřícím prostředí Lego a datastudio.
Školní robotické manipulátory, programování přenosu břemene.
Elektrotechnické stavebnice, konstrukce, vývoj, RC 2000, Voltík, vlastní řešení.
Konstrukční stavebnice, technická řešení, modelové příklady. (UMT, Merkur, Cheva, Seva...)
Tvorba jednoduché návodové dokumentace k výrobku. Lego Designer, UMT, Sketch Up
Prototypingová zařízení v technické výchově, 3D tisk, návrh výrobku
Možnosti termovizního meření a experimenty s termokamerou.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
KROTKÝ a kol. Centrum didaktických a multimediálních výukových technologií. Plzeň, 2011.
-
Doporučená:
NOVÁK, Petr. Konstrukční systém UMT v technické výchově. Plzeň, 2015.
-
Doporučená:
Horvath, Joan. Mastering 3D Printing. Apress, 2014. ISBN 978-1-4842-0025-4.
-
Doporučená:
KORYTAŘ, Jindřich a Jan KROTKÝ. Mechatronika pro učitele. Plzeň, 2012.
-
Doporučená:
HONZÍKOVÁ, J., KROTKÝ, J. Sborník příspěvků z mezinárodní studentské odborné a vědecké konference Olympiáda Techniky Plzeň 2010-15. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2015. ISBN 978-80-261-0372-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
86
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientace v technické literatuře, schématech. Základy anglického jazyka. Základy grafické komunikace |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student dokáže aplikovat poznatky v praxi. Identifikuje procesy a aplikace přírodních zákonů v reálném světě |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|